توضیحات قالیباف در مورد نامه اینستاگرامی خود درخصوص زنان بی خانمان در تهران

قالیباف گفت:حدود 1000 زن بی خانمان با کودکان خود در شب‌های سرد زمستان ، در مناطق جنوب شهر تهران دچار مشکلات عدیده هستند و هر کدامشان دچار مشکلات اجتماعی مانند بیماری هپاتیت، ایدز دارند و ما باید اینها را به نوعی ساماندهی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزانمحمد باقر قالیباف، شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح 63 پروژه در منطقه 11 تهران،در جمع خبرنگاران در رابطه با پیام خود در صفحه شخصی اینستاگرام اش، در سخنانی اظهار کرد: طی نامه ای در اینستاگرام خود، به آسیب‌های اجتماعی که در سطح شهر است، پرداختم.

او ادامه داد: موضوع کارتن خوابها و کودکان کار، موضوعاتی است که واقعا نمی‌دانم ما چطور باید تحمل کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد:حدود یک هزار خانم بی خانمان با کودکان خود در شب‌های سرد زمستان ، در مناطق جنوب شهر تهران دچار مشکلات عدیده هستند و هر کدامشان دچار مشکلات اجتماعی مانند بیماری هپاتیت، ایدز دارند و ما باید اینها را به نوعی ساماندهی کنیم.

او با تاکید بر اینکه حل این مشکلات تنها بر عهده شهردار تهران نیست، مطرح کرد: این مسئولیت انسانی و وظیفه ما است.در اینستاگرام خود درددل نکردم، بلکه از مردم رئوف و مهربان همان منطقه،درخواست کمک کردم.

قالیباف گفت: من با یادداشت خود خواستم به مردم شهرم بگویم به عنوان خدمتگزار شما کارم را شروع کردم، شما هم دست به دست هم دهید. کما اینکه وقتی در حوزه غذا دادن از مردم حمایت خواستیم، هر شب به اندازه همه کارتن خواب‌های شهر غذا آوردند و غذا به قدری بود که ما نمی توانستیم توزیع کنیم.

او با اشاره به اینکه هر شب 6هزار غذا برای کارتن خوابها از سوی خود شهرداری توزیع شد گفت: درحال حاضر مردم غذای گرم به کارتن خواب‌ها می‌دهند، پس این ظرفیت در مردم ما وجود دارد. با این یادداشت خواستم به مردم شهر خود بگویم که ما کار خود را شروع کردیم و می‌توانیم با حمایت آنها کار را اساسی‌تر انجام دهیم.

شهردار تهران همچنین گفت: بحث مربوط به انضباط شهری یکی از طرح‌هایی است که بیش از 2 سال است شهردار تهران روی آن متمرکز شده است.

قالیباف در رابطه با ساماندهی بازار و دستفروشها گفت: بحث مربوط به انضباط شهری یکی از طرحهایی بوده است که بیش از دو سال پیش به طور جدی متمرکز این کار بوده ایم و ما در حقیقت دستفروش ها را ساماندهی خواهیم کرد و شروع هم کرده‌ایم.

او ادامه داد: مسیرهای ساماندهی دستفروش ها مشخص شده است و این را با هماهنگی مجموع خدمات شهری و همکاری نیروی انتظامی و حوزه شهربانی شهرداری تهران انجام خواهیم داد.

شهردار تهران با اذعان به این مطلب که اولین بخش از این کار را امروز از منطقه 15خرداد شروع کرده ایم، گفت: به طور کامل سعی داریم موضوع دست فروش ها را در تمامی مناطق تهران ساماندهی کنیم.

او با تأکید بر اینکه شهرداری هیچ گونه پولی را بابت فعالیت دست‌فروشان در مناطق مختلف دریافت نمی‌کند، گفت:این افراد خودشان به مرور زمان تشکلی را شکل داده‌اند و همین امر مشکلاتی را در محلات ایجاد نموده‌اند و ما به دنبال ساماندهی آنها هستیم ضمن اینکه محل‌هایی را نیز برای عرضه محصولات این افراد در بازارهای روز و شب در نظر گرفته‌ایم.

قالیباف تاکید کرد: دست‌فروشان می‌توانند با داشتن کارت شناسایی و پوشیدن کاورهای مخصوص در بازارهای روز و شبی که شهرداری مشخص خواهد کرد حضور پیدا کنند و محصولات خود را عرضه کنند.

شهردار تهران افزود: ساماندهی دست‌فروشان گام به گام در سایر محلات انجام می‌پذیرد و شهرداری در این زمینه مصمم به اجرای طرح است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران بابت فعالیت دست‌فروشان مبلغی را دریافت می‌کند یا خیر، گفت: شهرداری به هیچ عنوان پولی را از دست‌فروشان دریافت نمی‌کند و شاید ممکن است کارگری از پیمانکاران اقدام به چنین کاری کرده باشد اما شهرداری به هیچ وجه در این زمینه اقدامی را بابت دریافت پول نکرده است.

قالیباف گفت: به طور قطع شهرداری تهران با هماهنگی نیروی انتظامی و سایر بخش‌های شهرداری نظارت و کنترل خاصی را در ساماندهی دست‌فروشان خواهد داشت.

قالیباف در درباره پرداخت حقوق به کارگران خدماتی مترو گفت: طبق قراردادی که با پیمانکار این بخش به امضا رسیده است باید بیست و پنجم هر ماه پرداخت شود و این کار بایستی مورد توجه پیمانکار قرار گیرد.

او همچنین درمورد ضمانت اجرایی ساماندهی دست‌فروشان گفت: رعایت قانون، همراهی افکار عمومی، پا به کار بستن رسانه‌ها و همراهی مسئولانی از جمله بنده ضمانت اجرایی طرح خواهند بود ضمن اینکه نمی‌خواهیم دست‌فروشان را حذف کنیم چرا که اعتقاد داریم با توجه به شرایط اقتصادی آنها نیز باید محلی را برای کسب درآمد داشته باشند اما این کار بایستی ساماندهی شود و این طور نباشد که فردی به اسم دست‌فروشی مواد مخدر توزیع یا کالای غیراستاندارد بفروشد.

105105

کد خبر: 560231

وب گردی

وب گردی