امیر عبداللهیان: برای گسترش روابط با آفریقا محدودیتی قائل نیستیم

معاون آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار باوزیر صنعت نیجریه ضمن تسلیت متقابل به ملت نیجر بخاطر درگذشت تعدادی از حاجیان نیجری در فاجعه منا، خواستار همکاری واتحاد کشورهای اسلامی برای برگزاری حج ایمن ،شد.

به گزارش ایسکانیوز، عمر حمیدو چیانا وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر با امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این ملاقات معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه ضمن تشریح راهبرد جمهوری اسلامی ایران در آفریقا گفت : ما برای گسترش روابط با آفریقا خصوصاً کشورهای دوست و مسلمان مانند جمهوری نیجر ، هیچ محدودیتی قایل نیستیم .

وی افزود : مشترکات فرهنگی و تاریخی زیادی بین دو کشور دوست ایران و نیجر وجود دارد و اطمینان داریم این سفر می تواند به یافتن زمینه های جدیدی برای همکاری دو کشور منجر گردد .

وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر گفت : ما برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قایل هستیم و با توجه به پیشرفت های صنعتی و معدنی ایران خواستار استفاده از تجربیات ایران ، در این عرصه ها هستیم .

وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر همچنین مراتب تسلیت خود به دولت و ملت ایران به مناسبت حادثه منا ابراز نمود .

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه نیز ضمن تسلیت متقابل به دولت و ملت نیجر بخاطر درگذشت تعدادی از حاجیان نیجری ، خواستار همکاری و اتحاد کشورهای اسلامی برای برگزاری حج ایمن ،شد.

لازم بذکر است که وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجر در رأس یک هیأت عالی رتبه به منظور رایزنی با همتای ایرانی خود ، روز گذشته وارد تهران شده است . جمهوری ایران در نیامی (پایتخت نیجر) دارای سفارت خانه مقیم می باشد .

201/201

کد خبر: 560461

وب گردی

وب گردی