رییس واحد نجف آباد: بدون تحقیق و پژوهش به کسی مدرک نمی دهیم

رئیس واحد جامع مستقل نجف آباد در دیداری صمیمانه با دانشجویان عضو انجمن های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد که به منظور آشنایی، بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیت های انجمن های علمی برگزار شد به جایگاه کسب شده و توقعاتی که از این واحد دانشگاهی می رود اشاره کرد و گفت: فضای استفاده از کلاس های درس و دانشکده ها، در دست دانشجویان فعال و تلاشگر باشد. ما بدون کار، تلاش، تحقیق و پژوهش به کسی مدرک نمی دهیم.

سید محمد امیری با توضیح پیرامون روند انتخاب واحد نجف آباد به عنوان واحد جامع مستقل اذعان داشت: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی 2 واحد دانشگاهی مستقل اعلام شده و تمام اختیارات یک استان به آنها داده شد واحد نجف آباد و علوم و تحقیقات تهران دو واحدی هستند که به کسب این عنوان مفتخر شدند. در حال حاضر واحد نجف آباد به جایگاه رفیعی رسیده است و این برای ما افتخار بزرگی است که در جایگاه فرا استانی دیده شویم. من با توجه به تلاش همکاران، همت دانشجویان و پتانسیل عظیم این واحد قول داده ام که دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد را به عنوان دانشگاه شریف دوم ایران معرفی کنم و امید دارم که حتی بهتر از آن نیز بتوانیم بدرخشیم.دانشجو نباید به دروس نظری و دانشی که در کلاسهای درس فرا می گیرد اکتفا کند، بلکه باید در آزمایشگاه ها و کارگاه ها به تمرین و آزمایش و تحقیق و بررسی بپردازد تا این دانشته های تئوریک در ذهنش ماندگار شود.

دکتر امیری ادامه داد: ما برای ترم آینده نزدیک به 100 رشته تحصیلی جدید داریم که در آن پذیرش دانشجو خواهیم داشت و هم اکنون 70 رشته دکترای تخصصی و بیش از 100 رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته داریم و طبیعی است که وقتی رشته های تحصیلات تکمیلی افزایش می یابد، باید کار علمی بیشتری نیز انجام دهیم. باید با تلاش و انجام پژوهش های علمی سعی کنیم در مجامع بین المللی به جایگاه واقعی مان دست یابیم. این امر جز با سخت کوشی، آینده نگری و تلاش علمی شما دانشجویان محقق نخواهد شد.

عضو شورای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: توقعات زیادی از این واحد برجسته دانشگاهی وجود دارد. هر کس به سهم خودش باید کارهای بیشتر و بهتری انجام دهد. شما به عنوان دانشجویان علاقه مند، دلسوز و مشتاق فعالیت های علمی، می توانید به بهترین شکل ممکن تاثیر گذار باشید و با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر کارهای مهم و بزرگ تری انجام دهید و با خلاقیت و نوآوری و همچنین ورود به مراکز رشد و فناوری دانشگاه و راه اندازی شرکت های دانش بنیان سهم بسزایی را در این خیزش رو به جلو به خود اختصاص دهید. شما باید هم خودتان به این موضوع ورود پیدا کرده هم دیگر دانشجویان را تشویق و ترغیب به فعالیت های علمی و پژوهشی و ورود به شرکت های دانش بنیان کنید.

امیری خطاب به دانشجویان بیان کرد: شما باید از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه استفاده ای مطلوب داشته باشید. باید به دنبال اجرای کارهایی باشید که دانشگاه را در نیل به اهدافش یاری کند. ما در این نیمسال تحصیلی بیش از 30 نفر عضو هیات علمی جدید با مدرک تحصیلی دکترای تخصصی به کادر هیات علمی دانشگاه اضافه کرده ایم و برنامه ریزی کرده ایم که در فراخوان جذب هیات علمی دی ماه سال جاری نیز 125 نفر هیات علمی دیگر را جذب کنیم تا بتوانیم با استفاده از توانائیها و دانش این استادان به اهداف بلند مدت دانشگاه نزدیک تر شویم.

وی در پایان افزود: بهتر است دانشجویان از ورود به مسائل حاشیه ای و غیر علمی خودداری کرده و تمام انرژی و وقت گران بهای خود را صرف تحصیل علم و انجام پروژه های تحقیقاتی کنند. انجمنی که به جای تمرکز بر مسائل علمی و پژوهشی به سمت حواشی گرایش پیدا کند، قطعا در ادامه مسیر خود با شکست مواجه خواهد شد. از این رو برای جلوگیری از چنین پیش آمدی توصیه می کنم تمام اعضای انجمن های علمی و همه دانشجویان هوش و حواس خود را به تحقیق و پژوهش معطوف دارند.

20101

کد خبر: 560639

وب گردی

وب گردی