انتقاد تاکسیرانی از قطع بیمه برخی از رانندگان تاکسی

رئیس سازمان تاکسیرانی از آغاز به کار سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، میثم مظفر صبح امروز در آیین رونمایی از سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی گفت: با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران شهری پایتخت همواره رسیدگی به وضعیت معلولان بوده است، گفت: بحث جابجایی ویژه دانش آموزان استثنایی در قالب یک سرویس مدرسه همواره جزو دغدغه‌ها بوده است که امسال با تخصیص بودجه شهرداری تهران این اقدام کم سابقه در حوزه جابجایی معلولان اجرایی شد.

او با بیان اینکه 1016 تاکسی توسط سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای جابجایی 4800 دانش آموز استثنایی در قالب 58 مدرسه به کار گرفته شدند ابراز امیدواری کرد که با حمایت خوب مسئولان این اقدام موثر توسعه یابد.

مظفر در مورد چگونگی ثبت نام این سرویس‌های مدارس نیز گفت: والدین کودکان استثنایی می‌توانند به اداره آموزش و پرورش استثنایی مراجعه کرده و فرم‌های سازمان تاکسیرانی را بدون پرداخت هیچگونه وجهی و به صورت رایگان پر کرده و از خدمات بهره گیرند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در مورد قطع بیمه رانندگان جدید با بیان اینکه متاسفانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها و تامین اجتماعی از ابتدای امسال سهم دولت از بیمه تاکسیرانان جدید را قطع کرده است، گفت: با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی جلسه‌ داشته‌ایم و اعلام کرده است که مشکل را حل می‌کند و منتظر نظر نهایی سازمان تامین اجتماعی هستیم.

او با بیان اینکه حدود 7 میلیارد تومان سهم دولت برای پرداخت بیمه رانندگان تاکسی می‌شود ادامه داد: این مبلغ برای دولت ناچیز است و این در حالیست که علاوه بر مشکلات اقتصادی مسائل اجتماعی را نیز ایجادمی‌کند؛ چرا که بعید است که رانندگان پس از قطع بیمه‌شان اقدام به بیمه خویش فرما کنند و در زمان بازنشستگی قطعا دچار مشکلاتی می‌شوند.

او افزود: یکی دیگر از مشکلات ما این است که برخی از رانندگان قدیمی تاکسی از اردیبهشت ماه امسال در پرداخت سهم خود وقفه داشته‌اند؛ اما بیمه تامین اجتماعی آنها را به عنوان رانندگان جدید شناسایی کرده و بیمه این رانندگان قدیمی را نیز قطع کرده است که این اقدام اشتباه است و امیدواریم اصلاح شود.

مظفر ادامه داد: استدلال سازمان تامین اجتماعی این است که میزان تعهداتش در قبال رانندگان جدید افزایش یافته اما سالانه 5000 راننده تاکسی بازنشسته می‌شوند و به همین مقدار راننده جدید جایگزین می‌شود و تعهدات جدیدی برای تامین اجتماعی ایجاد نمی‌شود.

او درباره وام 25 میلیونی خودرو نیز با بیان اینکه تاکسی‌های پایتخت با کم لطفی و بی مهری مواجه شده‌اند، گفت: قبل از ابلاغ هیئت وزیران در خصوص تخصیص وام 25 میلیونی، سازمان تاکسیرانی در تفاهم نامه‌ای با ایران خودرو مقرر کرده بود که وام 25 میلیونی با بهره 16 درصد برای نوسازی تاکسی‌های پایتخت اختصاص داده شود؛ اما نه تنها این مهم محقق نشد بلکه تاکسیرانان اجازه ثبت نام این وام 25 میلیونی را نیز پیدا نکردند و امیدواریم بانک مرکزی یک وام ویژه را برای نوسازی تاکسی‌ها ارائه دهد.

20106

کد خبر: 560729

وب گردی

وب گردی