نامزد اسکار 2015 در جشنواره سینماحقیقت

فیلم مستند بلند «نمک زمین» ساخته مشترک «ویم وندرس و ژولیانو ریبریو سالگادو» که نامزد بهترین فیلم مستند اسکار 2015 شده بود، در بخش نمایش‌های ویژه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز، در خلاصه‌ی این فیلم مستند 110 دقیقه‌ای که محصول سال 2014 کشور آمریکا است و برنده جایزه ویژه هیات داوران بخش "نوعی نگاه" جشنواره کن 2015 هم شده، آمده است: «چهل سال پیش، عکاس معروف برزیلی "سباستین سالگادو" با سفر به قاره‌های جهان، به دنبال ردپای بشریت همیشه در حال تغییر بود؛ او که شاهد مهمترین اتفاقات تاریخ معاصر و درگیری‌های بین‌المللی بوده است. ویم وندرس و ژولیانو سالگادو در این فیلم مستند و در قالب یک پروژه بزرگ عکاسی، با کشف سرزمین‌های بکر، نسبت به زیبایی‌های سیاره بزرگ زمین ادای احترام می‌کنند...»
ویم وندرس متولد سال 1945 در شهر دوسلدورف آلمان و از مشهورترین کارگردانان سینمای جهان است. در کارنامه فیلمسازی او کارگردانی آثار برجسته‌ای چون همت، پاریس تگزاس، بر فراز برلین، بسیار دور چنین نزدیک، داستان لیسبون، هتل میلیون دلاری، روح یک مرد، سرزمین فراوانی و... به چشم می‌خورد. آذرخش بر آب، زاویه مقابل، توکیو گا، کلوپ اجتماعی بوئناویستا و پینا هم از جمله آثار مستند این فیلمساز بزرگ است.
وندرس در سال 1984 نخل طلای جشنواره کن را برای کارگردانی فیلم پاریس تگزاس دریافت کرد.
ژولیانو ریبریو سالگادو هم فارغ‌التحصیل مدرسه فیلم لندن است و تاکنون چندین فیلم مستند برای شبکه‌های تلویزیونی فرانسه و برزیل ساخته است.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.
503502

کد خبر: 560772

وب گردی

وب گردی