بکارگیری نخبگان ایرانی خارج از کشور در طرح های ICT

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این پژوهشگاه برای بکارگیری و جذب متخصصان و نخبگان ایرانی خارج از کشور در طرح های کلان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد خوانساری در نشستی با معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کشوری که می خواهد راه توسعه را سریعتر بپیماید، نیازمند حضور و بکارگیری تجربیات و توانمندی های فرهیختگان و نخبگان علاقمند و متعصب به وطن است که دلسوزانه و متعهدانه برای پیشبرد اهداف کشور خود قدم برمی دارند.
او گفت: در راستای تحقیقات هدفمند در حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا)و نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 1404 ضرورت دارد از دانش و توان داخلی برای نهادینه کردن توسعه فاوا در کشور بر مبنای فناوری بومی با رویکرد خودکفایی، بهره گرفت.
خوانساری گفت: همچنین هدایت فعالیت های این پژوهشگاه به سمت پاسخگویی به نیازهای عملیاتی بخش های فنی در حوزه ICT کشور، نیازمند جذب فارغ التحصیلان و نخبه های ایرانی داخل و خارج کشور است.
به گفته او، بر اساس موافقتنامه امضا شده میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجام طرح 'ایجاد پایگاه تخصصی جذب متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیرمقیم' شامل حمایت از دوره های علمی و تحقیقاتی همچون پسادکتری، فرصت های مطالعاتی، تعریف پروژه های فناوری کوتاه مدت و بلند مدت و برگزاری سخنرانی ها و کارگاه های تخصصی بسیار با ارزش است.
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش خود را برای انجام هر چه بهتر این طرح ها خواهد کرد.
او در خصوص فعالیت های انجام شده در این راستا، گفت: تاکنون سه قرارداد دوره پسادکتری برای فارغ التحصیلان ایرانی از معتبرترین دانشگاه های خارج از کشور منعقد کرده ایم و سه سخنرانی و کارگاه تخصصی نیز با هدف تبادل دانش و ارتقای پژوهش های پژوهشگاه نیز برگزار شده است. همچنین 11 سخنرانی و 2 مورد پسادکتری نیز در دست بررسی و اقدام است.
علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به اهمیت همکاری نخبگان ایرانی غیرمقیم، گفت: با مساعدت و فراهم کردن امکانات بیشتر، زمینه جذب این افراد در پژوهشگاه باید صورت پذیرد.

او گفت: این معاونت در راستای پیشبرد این اهداف، همکاری های لازم را با این پژوهشگاه انجام خواهد داد.

20102

کد خبر: 560834

وب گردی

وب گردی