جوانان هلال احمر مروجین فرهنگ اهدای عضو در کشور

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر از تعامل بیشتر با واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اجرای طرح حیات دوباره (اهدای عضو) خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز امیرلـله گانی با اعلام این خبر افزود: طرح حیات دوباره یکی از فعالیت های بشردوستانه سازمان جوانان است که بر این اساس طی سه سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار نفر از اعضای سازمان فرم اهدای عضو را تکمیل کرده اند و در این مدت ۵ نفر از این عزیزان دچار مرگ مغزی شده اند و اعضای خود را اهدا کرده اند.

او ادامه داد: این فعالیت ها در راستای تفاهم نامه ای که سازمان جوانان با بیمارستان مسیح دانشوری دارد، انجام شده است و حالا قصد داریم این تفاهم نامه را به روز کنیم.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان تاکید کرد: براین اساس با دکتر فرحناز صادق بیگی، رییس واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جلسه ای برگزار کردیم و مقرر شد با استفاده از خدمات جدید این مرکز، قابلیت های خود را به روز کنیم.

لـله گانی گفت: در این جلسه دکتر صادق بیگی گزارشی از راه اندازی واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر در بیمارستان مسیح دانشوری ارائه کرد. به گفته وی این مرکز چه به لحاظ تعداد اهداکنندگان عضو و چه از نظر تنوع جراحی ها، در خاورمیانه برتر است و همچنین تنها مرکز پیوند ریه در خاورمیانه است و همزمان پیوند چند عضو را انجام می دهد.

او افزود: طبق اعلام دکتر صادق بیگی تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارنفر در سایت اهدای عضو ثبت نام کرده اند و همه تلاش ها براین است تا با فرهنگ سازی، تعداد داوطلبان اهدای عضو بیش از این شود.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان ادامه داد: اجرای طرح حیات دوباره در سازمان جوانان نیز با دو هدف انجام می شود. اول اینکه بتوانیم در زمینه فرهنگ سازی برای اهدای عضو فعالیت کنیم و دوم اینکه اعضای سازمان خود به عنوان کسانی باشند که به دیگران در این خصوص آموزش می دهند.

لـله گانی تاکیدکرد: با برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص اهدای عضو تلاش کردیم تا در این زمینه عملکرد مثبتی داشته باشیم و حالا نیز آمادگی داریم با کمک واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهتر از قبل عمل کنیم.

او در پایان گفت: باتوجه به توزیع جغرافیایی خوبی که اعضای سازمان جوانان در سطح کشور دارند، پیام رسانان خوبی در این زمینه هستند و می توان با ارائه آموزش های لازم، به کمک آنان فرهنگ اهدای عضو را در کشور ترویج داد.

105105

کد خبر: 560851

وب گردی

وب گردی