تحولات داخلی و منطقه ای ترکیه در ایسکانیوز بررسی شد

عصر امروز (دوشنبه) ، احسان هوشمند و ایساک یونانسیان، کارشناسان مسائل ترکیه و اقلیت های این کشور، میهمان خبرگزاری ایسکا بودند تا درباره تحولات داخلی منطقه ای و داخلی این کشور پس از انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان به ریاست جمهوری، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز در این نشست احسان هوشمند، کارشناس مسائل ترکیه و کردها درباره سیاست های دولت اردوغان در ترکیه گفت: سیاست های اردوغان و حزب عدالت و توسعه در نهایت این کشور را وارد یک دوره بی ثباتی خواهد کرد که نه به نفع تشهروندان ترکیه و نه به نفع سایر کشورهای منطقه نخواهد بود.

هوشمند همچنین درباره واکنش گروه های کردی در ترکیه گفت: پ.ک.ک به عنوان گروهی مسلح دست به واکنش های تندی زده که البته به نفع کردها و گروه های کردی که فعالیت سیاسی و مدنی را راه دست یابی به حقوق خود می دانند نخواهد بود. دولت ترکیه از واکنش های خشونت آمیز برای سرکوبی هرچه بیشتر کردها استقبال می کند.

ایساک یونانسیان، کارشناس مسائل قفقاز و ترکیه نیز در سخنانی به بررسی جایگاه ارمنی های ساکن در ترکیه تحت حاکمیت حزب عدالت و توسعه پرداخت. او همچنین با اشاره به نسل کشی ارامنه در دوران امپراتوری عثمانی پذیرش یا عدم پذیرش مسئولیت این واقعه از سوی دولت ترکیه را معیار مناسبی برای ارزیابی شعارهای دموکراسی خواهانه اردوغان و حزب مطبوعش دانست.

یونانسیان همچنین با اشاره به تنش پیش آمده بین روسیه و ترکیه گفت: روس ها بسیار مایلند تا دولت ارمنستان برای بازپس گیری زمین های اشغال شده خود در ارمنستان غربی که در ترکیه است فعال شود. اما تا کنون دولت ارمنستان نسبت به این مسأله(رویارویی مستقیم با ترکیه) بی میلی نشان داده است.

گفتنی است مشروح این نشست به زودی منتشر خواهد شد.

301301

کد خبر: 560889

وب گردی

وب گردی