قشقاوی: امکان تردد بدون ویزا تکذیب می شود

معاون امور کنسولی وزارت خارجه گفت: اخباری مبنی بر امکان تردد افراد بدون ویزا در ایام اربعین تکذیب می شود و تصمیم طرف عراقی و ایرانی تاکید بر داشتن ویزا (گذرنامه) است.

به گزارش ایسکانیوز, حسن قشقاوی عضو ستاد مرکزی اربعین حسینی عصردوشنبه بعد از جلسه فوق العاده ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای توجه زائران به هشدارهای دولت در ایام اربعین برای زیارت عتبات افزود: همانطوری که رهبر انقلاب در درس خارج از فقه خود تأکید داشتند که زائران به هشدارهای دولت توجه کنند، تأکید داریم که مردم این امر را رعایت کنند چرا که شرط ولایتمداری آن است که گوش به فرمان رهبری باشند.
وی در ادامه به شرایط منطقه اشاره کرد و گفت: شرایط منطقه به گونه ای است که امکان دارد افرادی بخواهند در لحظات آخر زیارت را به کام ملت تلخ کنند؛ بنابراین تأکید داریم زائران به توصیه ها گوش کنند و در مناطقی که ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد نروند.
قشقاوی تاکید کرد: زائران از رفتن به مناطق حساس مانند سامرا و دیاله خودداری کنند.
وی در ادامه به آمار صدور ویزا اشاره کرد و گفت: با توجه به آماری که تاکنون در دست داریم بیش از یک میلیون و 550 ویزا تاکنون صادر شده است چرا که امسال روند صدور ویزا تسریع شد و تا دیروز روند صدور ویزا به صفر رسید؛ بدین معنا که اگر مدارک ارائه می شد در مدت کوتاهی ویزا صادر می شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت؛قشقاوی به شروع روند خروج زائرین از کربلا و بازگشت به داخل کشور اشاره کرد و گفت: این کار خوبی است و توصیه داریم که زائران به این امر توجه کنند و پس از زیارت سریعاً برگردند تا با مشکلاتی نظیر بارندگی و کاهش دما و مشکلات خدمات رسانی مواجه نشوند.
وی با توجه به اینکه هواشناسی اعلام کرده است دمای هوا کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: ما با انبوه اتومبیل هایی که در ایلام پارک شده اند مواجه هستیم، بنابراین راه عاقلانه آن است که زوار پس از زیارت به کشور بازگردند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

201/201

کد خبر: 561021

وب گردی

وب گردی