وزیر بهداشت خبر داد: تحصیل بیش از هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان

وزیر بهداشت تفاهم صورت گرفته با کشور مجارستان در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی بیماری‌های عفونی در بارداری و زنان که با حضور وزیر بهداشت و نخست وزیر مجارستان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، ضمن اشاره به رونمایی از تندیس حکیم "ابوعلی‌سینا" و همچنین "سملوایز" از برجستگان علوم پزشکی مجارستان، گفت: بنابر اظهارات نخست وزیر مجارستان، بعد از انجیل، دومین کتابی که بیشترین نشر را در مجارستان داشته، کتاب ابن‌سینا بوده که این باعث افتخار ایرانیان بویژه جوانان جویای علم است.

او همچنین به تفاهم‌ روز گذشته وزارت بهداشت ایران با مجارستان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه بیشتر در حوزه آموزش، پژوهش، سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید مواد و اشکال دارویی و همچنین صادرات متقابل دارو بویژه در حوزه صادرات داروهای گیاهی از کشور ما است.

وزیر بهداشت گفت: در زمینه اقدامات مشترکی که می‌توان از طریق خواهرخواندگی دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و سملوایز انجام داد نیز تفاهم‌هایی صورت گرفته است.

به گفته وزیر بهداشت، تا کنون حدود 4 هزار نفر از دانشجویان پزشکی ایران در مجارستان تحصیل کرده‌اند و حدود یک هزار و 116 نفر نیز اکنون در حال تحصیل هستند.

20104

کد خبر: 561080

وب گردی

وب گردی