شرایط آسیب های اجتماعی اورژانسی است/ باید بودجه های عمرانی را حذف و به خانواده ها کمک کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار اتخاذ تدابیر اورژانسی برای کاهش آسیب های اجتماعی شد و گفت: افزایش بودجه بهزیستی و کمیته امداد، مسکن فوری برای کاهش آسیب ها و کمک به خانواده های تحت پوشش خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، حمیدرضا مشهدی عباسی در خصوص گزارش آسیب های اجتماعی گفت: کمیسیون اجتماعی قبل از قرائت گزارش آسیب های اجتماعی در جریان این آمار و ارقام قرار داشت و جلساتی هم با مسئولان مربوطه داشته است.

او، نکته اساسی در آسیب های اجتماعی را بحث اقتصادی عنوان کرد و افزود: راه حل و مسکن فوری برای کاهش آسیب های اجتماعی این است که کمیته امداد و بهزیستی تقویت شوند و این خانواده ها را شناسایی کرده و به آن ها کمک کنند.

مشهدی عباسی گفت: با توجه به شرایط اورژانسی آسیب های اجتماعی حتی باید بودجه های عمرانی را کاهش داده و به این خانواده ها کمک کنیم. این یک راه حل مقطعی است که باید در این مرحله خطر استفاده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید در زمانی که درآمدهای نفتی بیشتر بود برای سرمایه گذاری های زیربنایی اقدام می شد، گفت: مشکل حاشیه نشینی ناشی از ورشکستگی کشاورزی است، کشاورزی که یک سال سیب درختی و سیب زمینی می کارد و بعد نمی تواند بفروشد،به شهرهای بزرگ مهاجرت می کند و پدیده حاشیه نشینی شکل می گیرد.

او تاکید کرد: وزارت جهادکشاروزی باید به صورت ویژه به حل مشکلات کشاورزان توجه می کرد، در کوتاهی این وزارت خانه برای برنامه ریزی دقیق و علمی شکی نیست کشاورزان به بانک ها بدهکار هستند این ورشکستگی و بیکاری، آنها را به حاشیه شهرها کشانده است.

مشهدی عباسی با انتقاد از عدم حمایت از سرمایه گذاران گفت: بسیاری از پول های مردم کشور، در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، آمریکا و کانادا سرمایه گذاری شده است علت خروج سرمایه از کشور ما این است که به سرمایه گذار توجه نشده و احترام گذاشته نمی شود حمایت از سرمایه گذار فقط در حد شعار است.

105105

کد خبر: 561214

وب گردی

وب گردی