افخمی راد: معافیت مالیاتی 6 تا 20 ساله برای سرمایه‌گذار خارجی

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشستی با هیئت بازرگانی لبنان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، اظهار داشت: در ایران سرمایه گذاران خارجی معافیت‌های مالیاتی شش تا 20 سال خواهند داشت.

به ‌گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار رییس انجمن بازرگانی لبنان و هیات همراهش که در دفتر حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت برگزار شد،افزود: مزایای خوبی از لحاظ قانونی برای توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران درنظر گرفته شده است به طوری که سرمایه‌گذاران هیچگونه پرداختی همچون عوارض نخواهند داشت.

وی گفت: معافیت مالیاتی 20 ساله مربوط به مناطق آزاد ایران است، البته در صورت واردات کالا از این مناطق به داخل کشور، باید هزینه‌های گمرکی پرداخت شود.

افخمی‌راد، افزود: ما امیدواریم با توافقات صورت گرفته میان ایران وکشورهای گروه1+5، تجارت ایران و لبنان سه برابر شود و به 300 میلیون دلار برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: لبنانی‌ها در زمینه گردشگری ، هتل‌داری و خدمات مسافرتی پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و ما این آمادگی را داریم که زمین مورد نیاز برای ساخت هتل در نمایشگاه بین‌المللی تهران را در اختیار آنان قرار دهیم. از طرفی انتظار داریم هتلی بین‌المللی با بهترین استانداردهای روز ساخته شود.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت متولی پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی است و در این رهگذر مایل هستیم از تجارب لبنان در این زمینه استفاده کنیم.

افخمی‌راد با یادآوری اینکه ایران به سبب تحریم‌ها توانست بر روی پای خود بایستد و در بخش‌های مختلف فنی ومهندسی متکی به توان داخلی شود، افزود: امروز در این حوزه‌ها ایرانی‌ها در خارج از مرزها فعالیت می‌کنند و جایگاه خوبی پیدا کرده‌اند.

وی گفت : لبنانی‌ها می‌توانند با حضور در ایران و شرکت در نمایشگاه‌های ایران، از نزدیک به توانمندی‌های ایرانی‌ها پی‌ببرند و از ظرفیت‌های موجود در کشورمان استفاده کنند. رئیس سازمان توسعه تجارت گفت : امیدوارم این نشست سرآغازی برای اقدامات عملی دو کشور در حوزه تجاری باشد چرا که ایران و لبنان برخلاف حوزه اقتصادی، در حوزه سیاسی روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند.

«فواد زمکحل» رییس انجمن بازرگانان لبنان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با هیاتی 26 نفره متشکل از نمایندگان بیش از 100 شرکت مطرح لبنان به کشورمان سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد اظهارات دوطرف به عمل تبدیل شود.
وی گفت: ما بخش خصوصی لبنان محسوب می‌شویم و قطعا به وعده‌ها و اظهارات خود عمل می‌کنیم، ضمن اینکه برخی از ماها برای نخستین بار به ایران سفر کرده‌ایم و از پیشرفت ایران شگفت زده شده‌ایم.

زمکحل اظهار داشت: ما برای مطلع شدن از توانمندی‌های ایران وارد تهران شده‌ایم و مطمئن هستیم ایران نقش بسزایی دراقتصاد و تجارت منطقه ایفا خواهد کرد، بنابراین امیدواریم با کشف فرصت‌های همکاری، روابط تجاری و اقتصادی خود را گسترش دهیم.

401401

کد خبر: 561233

وب گردی

وب گردی