تعطیلی بیش از 2000 کارخانه در پی آلودگی شدید هوا در پکن

پایداری یک توده آلوده هوا بر فراز پکن، نفس جمعیت 20 میلیونی این شهر را گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز ، غلظت ذرات معلق سرطان‌زا در پکن به 20 برابر حد مجاز رسیده است. مقامات مسئول 2100 واحد تولیدی این شهر را به طور موقت تعطیل کرده‌اند.

در چهارمین روز پایداری هوای آلوده بر فراز پکن غلظت ذرات معلق سرطان‌زا در سطح این شهر به 500 میکروگرم در مترمعکب رسیده است. بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، غلظت این ذرات معلق در طول روز نباید از 25 میکروگرم در مترمکعب فراتر رود. این ذرات که قطر آنها کوچکتر از 2.5 میکرومتر است به طور مستقیم وارد جریان خون می‌شوند و سرطان‌زا هستند.

غلظت این ذرات در پکن حال به 20 برابر رقمی رسیده است که سازمان جهانی بهداشت به عنوان مرز هشدار در مورد غلظت این ذرات آلوده تعیین کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، با این حال مقامات مسئول هنوز سطح هشدار آلودگی هوا در پکن را از رنگ "نارنجی" به "قرمز" افزایش نداده‌اند.

با این حال بنا بر گزارش روزنامه "چاینا دیلی" روز سه‌شنبه (اول نوامبر 2015) مقامات پکن 2100 کارخانه این شهر و اطراف آن را که در شمار آلاینده‌های شدید محیط‌ زیست به شمار می‌روند به طور موقت تعطیل کرده‌اند. بیش از 30 پرواز از مقصد پکن به شانگهای نیز لغو شده است.

با این حال به گزارش خبرگزاری آلمان، در سطح کلان‌شهر پکن که بیش از 20 میلیون نفر جمعیت دارد همچنان ترافیک سنگینی در جریان است.

آلودگی هوا در چین در حال حاضر عامل اصلی صدها هزار مورد مرگ در سال شناخته می‌شود. این موارد مرگ از جمله در ارتباط با بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان مجاری تنفسی ثبت‌ شده‌اند.

10106

کد خبر: 561319

وب گردی

وب گردی