رومیانی: مصوبه تصویب رشته های دانشگاه آزاداسلامی منسوخ نشده است/محدود کردن تحصیلات تکمیلی منطقی و شایسته نیست

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب رشته های دانشگاه آزاداسلامی منسوخ نشده است، گفت: محدود کردن تحصیلات تکمیلی منطقی و شایسته نیست. باید به دانشگاه آزاد اسلامی اجازه بدهیم تا فضایی را که ایجاد کرده به سرانجام رساند.

میرهادی قره سید رومیانی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی به ایسکانیوز گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به قوت خود باقی است و منسوخ نشده است.

میرهادی قره سید رومیانی به توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و افزود: گسترش تحصیلات تکمیلی در کشور یکی از پایه های اساسی اعتلای کشور است و سند چشم انداز 20 ساله نیز این مسیر را به ما رهنمون می کند.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: موفقیت در اجرای این چشم انداز و اسناد بالادستی در گرو موفقیت نیروی انسانی کارآمد است که محور اصلی آن افزایش تحصیلات تکمیلی و تسهیل در روند این تحصیلات است.

رومیانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در میان دانشگاه های دنیا دارای رتبه خوبی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به برندی که در بخش بین الملل پیدا کرده و رنکینگی که در میان دانشگاه های دنیا دارد و فراهم آوردن امکان دسترسی افراد در همه شهرها به دانشگاه و تحصیلات عالی این توان را دارد که با استفاده از ظرفیت های مختلف در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی کشور گام بردارد.

وی در ادامه بیان کرد: محدود کردن تحصیلات تکمیلی منطقی و شایسته نیست و باید به دانشگاه آزاد اسلامی اجازه بدهیم تا فضایی را که ایجاد کرده به سرانجام رساند.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف و محدود سازی تحصیلات تکمیلی با قوانین علمی کشور سازگار نیست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علمی توانسته اسناد موفقیت آمیزی را کسب و روند علمی خوبی را طی کند و ما باید به دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق اهداف کمک کنیم.

شایان ذکر است، به موجب قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب 1389/3/25مجلس شورای اسلامی شناسایی موارد نسخ قانون بر عهده معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی است و این معاونت درپاسخ به استعلام صورت گرفته طی نامه شماره 61433 مورخ1393/9/18 بر اعتبار قانونی قانون تایید رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی عدم نسخ ولازم الاجرا بودن آن تأکید کرده است.

20101

کد خبر: 561427

وب گردی

وب گردی