ذوالفقاری خبر داد:تلاش ستاد اربعین حسینی برای اسکان موقت و تغذیه زائران

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از اعضای این ستاد خواست با توجه به این که محور مهران به ایلام در 48 ساعت آینده دارای حجم سنگین تردد خودروهای زائران اربعین حسینی خواهد بود، لازم است در زمینه بهداشت و درمان، تغذیه و اسکان موقت حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، دهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی به ریاست حسین ذوالفقاری و با حضور مسوولان کمیته های یازده گانه تخصصی در وزارت کشور برگزار شد.
در این جلسه آخرین شرایط بازگشت زائران عتبات عالیات و وضعیت مسیرهای مواصلاتی مرزهای مهران، جذابه و شلمچه مورد بررسی قرار گرفت.


همچنین آقا بابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین چهارشنبه در تشریح جلسه ستاد مرکزی اربعین با یادآوری شرایط آب و هوایی در روزهای جاری و تغییرات سریع دما که موجب افزایش مراجعه زائران به اکیپ های درمانی شده است از بررسی شرایط بهداشتی و درمانی زائران و ارائه گزارش کمیته بهداشت و درمان ستاد و جمعیت هلال احمر در این خصوص خبر داد.


وی تاکید کرد: اهتمام اعضای ستاد دراین جلسه بر استمرار شرایط ارائه خدمات بهداشتی درمانی وتسریع در روند ارائه این خدمات را پررنگ و قابل توجه است.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از ارزیابی شرایط تامین شرایط وسایل نقلیه عمومی برای انتقال زائرین از شهر مهران به مناطق مختلف کشور خبر داد و تدابیر اتخاذ شده ستاد و کمیته حمل و نقل ستاد با محوریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را در این خصوص امیدوار کننده و تا حد قابل قبولی اطمینان آور برشمرد.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.

10203

کد خبر: 561534

وب گردی

وب گردی