حداد عادل: مردم نمایندگانی شبیه به مدرس را انتخاب کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگانی را برای راهیابی به مجلس انتخاب کنند که نزدیک به ایمان شهید مدرس و معتقد به حکومت اسلامی و ولایت فقیه باشند.

به گزارشایسکانیوز به نقل از ایسنا،، غلامعلی حداد عادل در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران گفت: باید مجلسی شکل بگیرد که پشت سر مقام معظم رهبری و در خدمت ملت و اسلام باشد و پشتیبان انقلاب و نگهبان میراث جلیل القدر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب اسلامی باشد.

نماینده مردم تهران با اشاره به جمله تاریخی شهید مدرس که گفت « سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست»، را مصداق عینی این تفکر را بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با انتقاد به متفکران معتقد به جدایی دین از سیاست گفت: دولت‌های خارجی و ریشه‌های فاسد داخلی آنان معتقدند دین نباید به سیاست کار داشته باشد اما مدرس درست در مقابل دیدگاه سکولاریسم و در مرکز قدرت سیاسی کشور با این تفکر موهوم مبارزه کرد.

حداد عادل با اشاره به تعابیر امام (ره) نسبت به شهید مدرس گفت: امام (ره) هیچ شخصیت معاصری را به اندازه مدرس نپسندیدند و ستایش نکردند. به همین دلیل ایشان روز شهادت مدرس را روز مجلس نامگذاری کردند و در خواست داشتند قبر این شهید جلیل القدر را به خوبی بازسازی کنند. توجه امام (ره) به شهید مدرس نشان می‌دهد مدرس الگوی واقعی نمایندگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مقام مدرس بسیار بالاتر از این است که ما بتوانیم خودمان را با ایشان مقایسه کنیم، در عین حال خواستار الگوبرداری همکارانش در مجلس از جهت گیری سیاسی شهید مدرس شد.

نماینده مردم تهران به تشریح ابعاد شخصیتی و سیاسی آیت الله شهید مدرس پرداخت و به خاطره‌گویی از شرایط سخت دوران رضاخانی پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت اربعین حسینی گفت: در سالهای اخیر به برکت انقلاب اسلامی اربعین حسینی ابعاد تازه ای پیدا کرده است. اربعین حسینی از زمان شهادت اباعبدالله حسین (ع) مرسوم به زیارت و دردل کردن مشتاقان آن حضرت بود اما طی سالهای اخیر به پدیده دینی و اجتماعی در سطح جهان مبدل شده است و بزرگترین اجتماع بشری روی کره زمین به نام اباعبدالله حسین (ع) بر پا می‌شود، اجتماعی که شهر نجف را به کربلا متصل می‌کند.

حداد عادل با اشاره به ابعاد اجتماعی و سیاسی مراسم اربعین حسینی گفت:‌ این راهپیمایی ، قدرت نمایی معنوی آن هم در مقطعی از تاریخ رقم می خورد که شرارت های آمریکا در لبنان، سوریه ، عراق ، بحرین و یمن با فعال کردن گروه ‌های تکفیری و داعش به جنگ اسلام آمده است. در چنین شرایطی لشکر حسینی با حرکت سیاسی،‌معنوی و اجتماعی به سمت کربلا حرکت می‌کند.

وی در پایان گفت: اربعین حماسه ای برای زدودن آلودگی‌های اخلاقی و آراستن به فضایل اخلاقی است. اربعین مایه عشق و ایمان و عقل و عاطفه است.

10203

کد خبر: 561538

وب گردی

وب گردی