جمع‌آوری روزانه 8 هزار تُن زباله در شهر کربلا و بازگشت نیروهای شهرداری به تهران از فردا

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به اینکه نیروهای اعزام شده شهرداری به کربلای معلی از فردا در سه مرحله به تهران بازمی‌گردند، گفت: در چند روز اخیر روزانه 8 هزار تُن زباله در شهر کربلا جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم مجتبی عبداللهی درباره اقدامات شهرداری تهران در کربلای معلی طی روزهای اخیر، گفت: برای نظافت و تمیزی شهر کربلا همه نیروهای شهرداری در تلاش هستند و طی این چند روز که شاهد تراکم جمعیت و زوار بودیم روزانه 8 هزار تُن زباله جمع‌آوری شد.

او درباره کمبود اتوبوس‌ها در مسیر بازگشت زائران از کربلا و دریافت وجه از سوی شهرداری تهران، گفت: 800 دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران در مسیر مرز و کوت اعزام شده بود. بازگشت زائران طی یک یا دو روز انجام می‌شود که این حجم با تعداد آنها هنگام ورود به کشور عراق به دلیل تدریجی بودن آن قابل مقایسه نیست بنابر این ممکن است تعداد اتوبوس‌ها کمتر به نظر برسد اما این در حالی است که تلاش نیروهای شهرداری برای ارائه خدمات به بازگشت زائران بیشتر هم شده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران تاکید کرد: اتوبوس‌های متعلق به شهرداری به هیچ عنوان از مردم به بازگشت به مرز پول دریافت نمی‌کنند این در حالی است که کمیته حمل و نقل وزارت کشور مصوبه‌ای تعیین کرده که براساس آن به ازای طی شدن هر 10 کیلومتر هزار تومان از مسافران پول دریافت شود.

او با بیان اینکه اتوبوس‌های متعلق به بخش خصوصی در سازمان‌های شهرهای دیگری که به جابه‌جایی زائران در این مسیر می‌پردازند هزینه مصوبه شده را دریافت می‌کنند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان از زائران پولی برای این جابه‌جایی دریافت نکرده است و هم اکنون 500 دستگاه اتوبوس در کوت در حال انتقال زائران به مرز مهران است.

عبداللهی درباره زمان بازگشت نیروهای شهرداری به تهران گفت: نیروهای شهرداری از فردا در سه مرحله به تهران باز می‌گردند اما تعدادی از آنها نیز تا شنبه هفته آینده در کربلا می‌مانند.

105105

کد خبر: 561546

وب گردی

وب گردی