پیش بینیی بانک جهانی از رشد شاخص تولید ملی ایران

بانک جهانی پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی ایران در سال2017 میلادی به 6/7 درصد برسد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر در مطلبی با اشاره به اینکه ورود ایران به اقتصاد جهانی برخی تحلیل گران سرمایه گذاری بانکی را هیجان زده کرده است، نوشت: بیشتر خارجی ها ایران را کشوری ی یهودی ستیز می دانند که بدست تندروها اداره می شود و تروریسم را تا زمانی تحمل می کند که در داخل ایران نباشد.
در ادامه مطلب پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر آمده است: ایران آخرین اقتصاد بزرگ و پیشرفته بیرون نگه داشته شده از اقتصاد جهانی و همچنین بزرگترین اقتصاد در حال ورود مجدد به آن از زمان جنگ سرد تاکنون است.

بنابراین گزارش ایران پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بزرگترین اقتصادی است که در پی بهبود روابط با غرب به عرصه اقتصاد جهانی باز خواهد گشت و چنین وضعیتی نه تنها تحلیلگران اقتصادی بلکه حتی شرکت های خودروسازی را نیز مشتاق درگیر شدن با چنین موضوعی کرده است.

پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر با اشاره به ذائقه غربی طبقه متوسط ایران قبل از انقلاب اسلامی 1979 میلادی نوشته است: ایران کشوری دارای درآمد متوسط اما با قابلیت عظیم است که تحریم های حساب شده آن را محدود کرده است.

این پایگاه اینترنتی با ارائه آماری نوشت: ایران یکی از کشورهای بزرگ دارای فرهنگ شهرنشینی و تحصیلکرده ترین ملت منطقه است که 60 درصد جمعیت آن زیر30سال دارند.

این پایگاه اینترنتی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از تمایل ها برای مشارکت در ایران به دلیل منابع عظیم انرژی فسیلی نفت و گاز است،تصریح کرد: قابلیت خیزش اقتصادی ایران هنگامی که تحریم ها لغو شود، کاملا واضح است.

در ادامه این گزارش آمده است:هیچ کشوری را نمی توان با ایران از نظر حجم اقتصاد ،میزان تحریم های اعمال شده و ساختار سیاسی آن مقایسه کرد. درچنین شرایطی قابلیت بازگشت مجدد ایران به اقتصاد جهانی نامشخص است، چراکه تاکنون هیچ کشور مشابهی در معرض چنین سطحی از تحریم های سیاسی و اقتصادی نبوده است.
بانک جهانی پیش بینی می کند با افزایش تولید نفت و گاز شاخص GDP ایران در 2017 میلادی به 6/7 درصد برسد.

401401

کد خبر: 561569

وب گردی

وب گردی