رکوردشکنی فروش ایکس‌باکس وان در جمعه سیاه

مایکروسافت دغدغه زیادی برای افزایش فروش ایکس‌باکس وان دارد و از قرار معلوم جمعه سیاه به کمک این شرکت آمده و این کنسول بازی به همراه عناوین دیجیتالی آن توانسته‌اند رکورد فروش جدیدی را ایجاد کنند.

به گزارش ایسکانیوز، رقابت سنگینی بین دو کنسول بازی سونی و مایکروسافت وجود دارد، تاکنون پلی‌استیشن 4 توانسته از این آب گل‌آلود به نفع خود ماهی گرفته و فروش بیشتری داشته باشد، از طرف دیگر مایکروسافت نیز سعی دارد تا با انتشار عناوین انحصاری جدید، امکان اجرای بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان و سرویس‌های متنوع، طیف بیشتری از مخاطبان را به طرف خود جذب کند.

مایکروسافت مدعی است علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری در هفته گذشته ۳۲۵ میلیون ساعت از وقت خود را با استفاده از سرویس ایکس‌باکس لایو مشغول بازی بوده‌اند. این رقم برای مایکروسافت خوشحال‌کننده است و نسبت به تخفیف‌های سال گذشته جمعه سیاه حدود ۱۹۶ درصد افزایش داشته است. زمان استفاده از اپلیکیشن‌های ایکس‌باکس نیز با ۳۲۱ درصد افزایش روبرو شده است.

گزارش جدید منتشر شده از جانب مایکروسافت از افزایش فروش ۵۷ درصدی عناوین ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ از طریق ایکس‌باکس استور حکایت دارد. عضویت جهانی شبکه ایکس‌باکس لایو نیز در این مدت با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شده است، از طرف دیگر فروش کنسول ایکس‌باکس وان در آمریکا ۲۲ درصد رشد داشته است، به این ترتیب کنسول بازی جدید مایکروسافت در تاریخ ۱۵ ساله حضور خود در دنیای بازی‌های کامپیوتری توانست بیشترین فروش را در جمعه سیاه تجربه کند.

کنسول بازی ایکس‌باکس وانِ Ultimate Edition مدل ۵۰۰ گیگابایتی نسخه Gears Of War نیز در تمامی مدل‌های کنسول ایکس‌باکس وان فروش بیشتری داشته است. رکوردهای ایکس‌باکس به اینجا ختم نمی‌شود و کنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس الیت در بیشتر فروشگاه‌های آمریکا نایاب شده و درخواست برای این کنترلر جدید بیشتر از حد بوده است.

امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ بر روی کنسول ایکس‌باکس وان نیز به محبوبیت این کنسول جدید کمک کرده است، مایکروسافت مدعی است از ۲۲ روز گذشته تاکنون کاربران بیشتر از ۴ میلیون ساعت به اجرای بازی‌های کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ با ایکس‌باکس وان پرداخته‌اند.

در این بین انتشار نسخه ویندوز ۱۰ نیز توانسته کمک زیادی به کنسول ایکس‌باکس وان داشته باشد. در نسخه جدید ویندوز کاربران قادر هستند بازی‌های ایکس‌باکس وان را به صورت استریم با ویندوز ۱۰ انجام دهند، این قابلیت باعث شده تا از عرضه ویندوز ۱۰ تاکنون بیشتر از ۵ میلیون ساعت، بازی به صورت استریم از ایکس‌باکس وان با ویندوز ۱۰ انجام شود.

ناگفته نماند که بدون شک کنسول پلی‌استیشن ۴ سونی نیز در جمعه سیاه فروش خوبی داشته است و باید دید این کنسول محبوب در جمعه سیاه چه رکوردهایی را شکسته است.

20102

کد خبر: 561645

وب گردی

وب گردی