تهران قهرمان  چهاردهمین دوره مسابقات ورزشی پسران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی  شد

چهاردهمین دوره مسابقات ورزشی پسران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته بدمینتون که با شرکت ۲۱ استان از سراسر کشور در سالن شهید محسن چکاه مجموعه ورزشی امیرالمؤمنین (ع) واحد بوشهر برگزار شد با شناخت تیم‌های بر‌تر و برپایی آیین اختتامیه آن به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز، در روز آخر مسابقات بدمینتون که بین دو تیم تهران و فارس برگزار شد، تهرانی‌ها موفق شدند با حساب ۳ بر یک تیم فارس را با شکست بدرقه کنند و جام قهرمانی مسابقات را با خود به تهران ببرند. در مسابقات انفرادی نیز که با شرکت ۵۳ بازیکن در بخش یک نفره و ۲۴ بازیکن در بخش دونفره برگزار شد، نفرات بر‌تر مشخص شدند.

در جدول یکنفره مسابقات بعد از برگزاری ۵۲ بازی، علی دشتانی از فارس به مقام نخست دست یافت و مقام دوم به سعید سمائی از مازندران رسید و مقام سومی مشترک نیز به سهراب میرزایی از مرکزی و رامین اسد‌زاده تعلق گرفت.

در بخش مسابقات دو نفره نیز بعد از برگزاری ۲۳ بازی، کامبیز بدرود و بهروز یزدانی از فارس اول شدند و علیرضا قاسمی و مرتضی خدمتی از زنجان گردن آویز دومی را به گردن آویختند و علیرضا دلیانی و عرفان فتحیان از مرکزی و عباس زورمند و سجاد معلانی از خوزستان مشترکا سوم شدند.

یوسف قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در آیین اختتامیه این مسابقات با معرفی ورزش به عنوان نیاز هر انسان از بدو پیدایش تاکنون بیان کرد: ورزش جزء لاینفک زندگی درهر جامعه می‌باشد و وسیله‌ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی است.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر تحرک و جنبش را دو ویژگی مهم حیات انسان برشمرد و ادامه داد: هر انسان کاملی برای رشد و حفظ سلامت و نشاط روحی و جسمی خود نیازمند به تحرک است و منع انسان از حرکت نه تنها موجب توقف رشد بلکه سبب افسردگی، بروز رفتار ناهنجار و از دست رفتن شور و نشاط زندگی وی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد به نفس و خودباوری رمز موفقیت است، افزود: یکی از راههای کسب اعتماد به نفس، ورزش است.

قیصری افزود: انسان‌ها باید برای رهایی از انزوا و تنهایی و کسب نوعی هویت، به گروههای دوستان بپیوندند و چه گروهی بهتر از گروه‌های ورزشی چرا که کسب مهارتهای اجتماعی هم در گرو همین اجتماعی بودن است.

رئیس واحد بوشهر ورزش را یک راه صحیح کسب مهارت خواند و بیان کرد: ورزش، هدف نیست، بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف‌های عالیتر و کسب مهارتهای جسمی، روحی و تواناییهای فردی و اجتماعی در زندگی انسان است.

قیصری گسترش ورزش و خصوصاً ورزش همگانی را زمینه ساز توسعه پایدار کشور معرفی و بیان کرد: ورزش قادر است که افراد را در شرایطی قرار دهد تا شخصیت و ماهیت واقعی خود را بروز دهند.

وی ادامه داد: شرکت در فعالیت‌های ورزشی می‌تواند بر فاکتورهای اجتماعی مانند بروز شخصیت اجتماعی و توانایی برقراری روابط اجتماعی، احترام به قوانین اجتماعی، قضاوت اجتماعی، احیای حس مسؤولیت پذیری، افزایش اعتماد به نفس، کسب تجارب پیروزی و شکست، قبول زندگی جمعی و گروهی از اثرات اجتماعی و عاطفی تاثیرات مثبت داشته و باعث تغییر آنان شود.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر برگزاری مسابقات ورزشی این چنینی را لازم دانست و تصریح کرد: جامعه دانشگاهی نیاز دارد تا فضای شادابی در متن آن لحاظ شود چرا که دانشگاه قلب تپنده جوامع است و سرشار از جوانی و شور نشاط که می‌بایست با مدیریت صحیح به سوی نیل به اهداف عالی انقلاب سوق داده شود.

در این مراسم دکتر داوود یحیایی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر و روح اله ارشادی مدیر ورزشی واحد نیز حضور داشتند.

604/602

کد خبر: 561703

وب گردی

وب گردی