ورودسامانه بارشی جدید به کشور/پیش بینی وزش باد درمناطق شرق و جنوب شرق کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تداوم بارش‌های امروز در برخی نقاط کشور، از ورود سامانه بارشی جدید از جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،احد وظیفه گفت: این سامانه امروز وارد کشور می‌شود و از روز سه‌شنبه با خروج آن، در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که این شرایط تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

او افزود: بررسی داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر حاکم شدن توده هوای نسبی سرد در استان‌های نیمه شمالی کشور و تداوم بارندگی طی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های شمالی البرز است که در ارتفاعات بارش به شکل برف و دریای خزر مواج خواهد بود.

او با بیان اینکه در خراسان شمالی و ارتفاعات شرقی البرز نیز بارش پراکنده برف و در شمال شرق گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: از اواخر امروز سامانه بارشی فعال دیگری از جنوب غرب کشور وارد شده و روز یکشنبه گستره مناطق بارندگی دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز و سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه روز دوشنبه با نفوذ توده هوای سرد به نیمه غربی کشور ابرناکی کاهش می‌یابد و بارش قطع می‌شود، افزود: بارش در شمال غرب و غرب کشور و مناطق کوهستانی جنوب غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه بارش در دامنه‌های شرقی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و بطور پراکنده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه روز سه‌شنبه با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود، گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در سه روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران تاکید کرد: آسمان تهران روز یکشنبه، بتدریج ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 6 و منفی 1 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه، ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف، در بعدازظهر کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای 3 و منفی 2 درجه سانتیگراد خواهد بود.

20106

کد خبر: 561903

وب گردی

وب گردی