عرضه Mission E، خودروی الکتریکی پورشه و رقیب تسلا در سال ۲۰۲۰

خودروی الکتریکی پورشه Mission E یکی از زیباترین خودروهای مفهومی است که چند ماه گذشته طی کنفرانسی در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد. حال این خودروساز آلمانی در یک نشست مطبوعاتی وعده داده که تا پایان دهه‌ی میلادی جاری خودروی Mission E را روانه‌ی بازار خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، چند ماه پیش شرکت پورشه در نمایشگاه فرانکفورت، خودروی الکتریکی خود را با نام Mission E که رقیبی برای تسلا به شمار می‌آید، معرفی کرد. شرکت پورشه در این نمایشگاه زمان دقیقی برای عرضه‌ی این خودرو را اعلام نکرده بود. حال این کمپانی در یک نشست مطبوعاتی از زمان عرضه‌ی این ابر خودروی الکتریکی خبر داد؛ پایان دهه‌ی میلادی جاری.

اگرچه این زمان کمی دور به نظر می‌رسد، اما خودروساز آلمانی وعده داده که تا آن زمان تمامی امکانات در نظر گرفته شده برای این خودرو از جمله توان ۶۰۰ اسب بخار، شتاب ۰ تا ۶۲در کمتر از ۳.۵ ثانیه و سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و البته امکان پیمایش بیش از ۵۰۰ کیلومتر در حالت ویژه‌ی ورزشی را ارائه خواهد داد. شاید خیره‌کننده‌ترین قابلیت برای این خودرو، برخورداری از باتری‌های نوع lithium-ion است که با هر بار شارژ، قادر به طی کردن مسافت ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. بر اساس وعده‌های این خودروساز، باتری‌های Mission E در طول ۱۵ دقیقه ۸۰ درصد شارژ خواهد شد که در واقع دوبرابر قابلیت‌ شارژ باتری‌های خودروی موجود در بازار است. به عبارتی دیگر، این خودرو رقیبی جدی برای خودروی الکتریکی مدل S تسلا به شمار می‌آید؛ اگرچه باید تا سال ۲۰۲۰ منتظر قابلیت‌های این خودروی آمریکایی نیز ماند.

گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان از زمان معرفی خودروی الکتریکی Mission E شاهد ابراز علاقه‌مندی مردم نسبت به این مدل بوده. از این‌رو فولکس واگن درصدد منتفی کردن خودروهای دیزلی خود و در عوض عرضه‌ی خودروهای الکتریکی محبوب برآمده است.

20102

کد خبر: 562097

وب گردی

وب گردی