نماینده مردم رشت: مخالف برگزاری آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت یکسان هستیم

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: نه تنها موافق یکی کردن آزمون های تحصیلات تکمیلی نیستیم بلکه مخالف اجرای این طرح هستیم.

غلامعلیجعفرزاده ایمن‌آبادیدرباره طرح سنجش و پذیرش به ایسکانیوز گفت: اجرای این طرح برای مقاطع تحصیلات تکمیلی هنوز زود است. در کنکور کاردانی و کارشناسی به دلیل اینکه جامعه به اشباع رسیده است و متقاضی زیادی وجود ندارد وجود این کار خللی وارد نمی کند. در مقاطع کارشناسی و کاردانی حتی در پذیرش بدون کنکور هم مشاهده می شود که بازهم ظرفیت ها تکمیل نمی شود. اما برای تحصیلات تکمیلی هنوز باید فیلتر هایی هرچند به صورت سختگیرانه وجود داشته باشد تا نخبگان گزینش شود.

جعفرزاده ادامه داد: این سخت گیری به چند دلیل باید وجود داشته باشد. ابتدا به این دلیل است که هر کسی که امکانات را در اختیار دارد، به ازای این امکانات نتواند وارد یک مجموعه علمی برای گذراندن تحصیلات تکمیلی شود.

نماینده رشت در مجلس گفت: دلیل دیگری که بسیار هم اهمیت دارد این است که دانشگاه ها باید با کنکور متفاوت باشند. از لحاظ نوع آموزشی امکان ندارد آزمون دانشگاه دولتی با دانشگاه آزاد با تفاوت های مختلف این دو مجموعه با هم برگزار شود. این طرح منطقی و کارشناسی به نظر نمی رسد.

جعفرزاده تاکید کرد: نه تنها موافق یکی کردن آزمون های تحصیلات تکمیلی نیستیم بلکه مخالف اجرای این طرح هستیم.

او در پایان عنوان کرد: هنوز در مقاطع تحصیلات تکمیلی نمی توانیم مدرک را بدون در نظر گرفتن شرایط صادر کنیم. باید افرادی که مدرک دکتری اخذ می کنند از نخبگان کشور باشند و کسانی که واقعا دارای رتبه های بالای علمی هستند در این آزمون به عرصه آورده شوند.

20101

کد خبر: 562240

وب گردی

وب گردی