رییس جهاد دانشگاهی لرستان از ساخت دستگاه پیش نشانگر زمین‎لرزه بر پایه سنجنده‎های الکترومغناطیس به منظور محافظت بهینه از سیستم حمل و نقل ریلی کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی نادر دهقانی الوار، گفت: به مناسبت هفته پژوهش با حضور استاندار لرستان، روسای دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی و جمعی از مدیران استان، دستگاه پیش نشانگر زمین‎لرزه بر پایه سنجنده‎های الکترومغناطیس که توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان طراحی و ساخته شده است، رونمایی می شود.

او با اشاره به ضرورت وجود چنین نوآوری‎هایی در استان، گفت: سال گذشته پس از فراخوان اداره کل راه و شهرسازی درخصوص ارائه سامانه پیش‎نشانگر زلزله بر پایه سنجنده‎های الکترومغناطیس برای محافظت بهینه از سیستم حمل و نقل ریلی کشور، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی لرستان آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرد.

دهقانی گفت: این سامانه که در حوزه فنی مهندسی معاونت پژوهش جهاد دانشگاهی طراحی شده ضمن نمایش مسیر راه‎آهن و 15 گسلی که در طول مسیر آن قرار دارند این قابلیت را دارد که در صورت دریافت سیگنال‎هایی مبنی بر خطر وقوع زلزله و میزان شدت خطر بلافاصله هشداری متناسب با سطح خطر دریافتی ایجاد کرده و گسلی را که علایم خطر از آن دریافت شده بر روی نقشه نمایش داده و میزان خطر را نیز بر روی گسل مذکور نمایش دهد.

20102

کد خبر: 562307

وب گردی

وب گردی