رئیس واحد شهر قدس:  سیاسی کاری در توسعه تحصیلات تکمیلی به ضرر مردم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: سیاسی کاری با رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی قطعا به ضرر مردم و جوانان است و استفاده ابزاری از آن ممنوع است.

رئیس واحد شهر قدس گفت: در تمامی کشورهای توسعه یافته، نتایج تحقیقاتی که غالبا در پایان نامه‌ها و حاصل سال‌ها تلاش دانشجویان و اساتید در مقاطع تحصیلات تکمیلی است توانسته موجب کیفی سازی نیروی انسانی و به تبع آن توسعه منابع و شرایط کشور‌ها شود.

دکتر حسین حسن پور درویشی گفت: قطعا خروج سرمایهٔ انسانی و مالی از کشور و ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه‌های اطراف که انصافا کیفیتی به مراتب پائین‌تر از دانشگاه آزاداسلامی دارند هیچ نفعی برای کشور ما ندارد و علاوه بر ضرر موجب بروز بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و ورود شرایط بعضاً اجتماعی مضّر خواهد شد.

او در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به توسعه همراه با کیفیت در مقاطع ارشد و دکتری پرداخته که تمامی رشته محل‌های آن ممیزی نیز شده‌اند و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و این حرکت موجب خوشحالی مردم و جوانان شده است به طوری که نمایندگان محترم مجلس نیز درخواست توسعه کمی بیشتری نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، بنابراین سیاسی کاری با رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی قطعا به ضرر مردم و جوانان است و استفاده ابزاری از آن ممنوع است.

رئیس واحد شهر قدس گفت: رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی لازمه حرکت پویا و نشاط سیاسی و اجتماعی هر کشوری است و در این شرایط باید از دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل این حرکت منظم علمی تقدیر کرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تبدیل به یک دانشگاه کار آفرین و ماموریت گرا قرار دارد و طبعاً تولیدات علمی با تجاری سازی علوم و تولید ثروت از علم در مقاطع تحصیلات تکمیلی صورت می‌گیرد، و اینکه در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های ارشد و دکتری ایجاد شور و مانع از مهاجرت جوانان به شهر‌ها شده و موجب توسعه فرهنگی و ایجاد اشتغال، پویایی اقتصادی و کسب و کار در آن منطقه شده است، که البته فواید دیگری نیز دارد و همگان به خصوص مردم فهیم و شهید پرور کشورمان آن را به عینه می‌بینند. و ایجاد این شرایط در کشور یک فرصت باارزش و بی‌بدیل است.

20104

کد خبر: 562352

وب گردی

وب گردی