اعتراض خانواده قربانیان سقوط مینی بوس  به تشییع نمادین و تابوت های خالی / جستجوی مفقودان سقوط مینی‌بوس در هراز توسط سگ‌های زنده‌یاب و غواصان حرفه‌ای

با دستور استاندار مازندران، جستجوی مفقودان سانحه سقوط مینی بوس به دره‌ای در محور هراز در پنجمین روز به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سقوط مینی‌بوس حامل 19 نفر زائران حسینی در روز اربعین منجر به جان باختن 13 نفر و مصدوم شدن شش نفر شد؛ با گذشت پنج روز از حادثه هنوز جسد سه جان باخته یافت نشده است.

یافت نشدن پیکر این مفقودان و تشییع نمادین و تابوت خالی توسط خانواده‌ها منجر به اعتراض آنان در دیدار استاندار مازندران شد.

مهرداد ابراهیمی سرپرست فرمانداری فریدونکنار گفت: استاندار مازندران در روستای جزین فریدونکنار و در مراسم ترحیم زائران کربلا حضور یافت.

او با بیان اینکه مردم روستای جزین خواستار این بودند که سرعت تفحص مفقودان حادثه سقوط مینی‌بوس به دره وانا افزایش یابد گفت: بلافاصله پس از بازگشت به استانداری جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل بحران، معاون هلال احمر، شهردار، فرماندار، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی آمل به ریاست استاندار مازندران تشکیل شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت: قرار شد از ساعت 7.5 صبح دوشنبه 16آذرماه با حضور تمامی عوامل اجرایی، لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی، سگ زنده‌یاب، غواص حرفه‌ای کشور و استان و 150 امدادگر سرعت بیشتری به تفحص مفقودان این حادثه داده شود.

او با اشاره به اینکه تفحص از ساعت 8 صبح آغاز شد، خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل دارند در این عملیات شرکت کنند می‌توانند در منطقه حضور پیدا کنند.

جستجوی مفقودان با 40 تیم عملیاتی

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز در این باره از حضور 40 تیم عملیات امدادی و آتش‌نشانی استانی و شهرستانی به همراه سگ زنده‌یاب برای جستجوی جان‌باختگان مفقودی سقوط مینی‌بوس در محور هراز خبر داد.

احمد منفرد با تاکید براینکه در ادامه این عملیات بنا به دستور استاندار مازندران در خصوص گسترش تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جهت جستجوی اجساد باقی مانده حادثه سقوط مینی‌بوس به رودخانه هراز در منطقه وانا داده شد، اظهار کرد: در این عملیات از استان دستور حضور 30 گروه از آتش‌نشانان و اورژانس نیروهای متخصص همراه با سگ زنده یاب، لودر و تمامی تجهیزات مورد نیاز امدادی داده شد.

منفرد ادامه داد: این تیم‌ها صبح امروز کار عملیاتی و تجسس سه جنازه باقی‌مانده را به شکل وسیع در 30 نقطه رودخانه هراز آغاز می‌کنند.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه عملیات جستجو با حضور معاون عمرانی استانداری مازندران، معاون هلال‌احمر مازندران، مدیریت بحران، فرمانداری ویژه آمل و شهردار آمل آغاز شد تاکید کرد: در این عملیات علاوه بر تیم‌های استانی 10 گروه از نیروهای امدادی و آتش‌نشانی این شهرستان همراهی خواهند داشت و در مجموع 40 تیم امدادی و آتش‌نشانی در حال جستجو برای یافتن اجساد مفقودان هستند.

105105

کد خبر: 562369

وب گردی

وب گردی