مدرسه پابلو پیکاسو، موزه وودی آلن می شود

اتحادیه‌های صنفی در بارسلون اسپانیا در تلاش هستند تا از تبدیل شدن مدرسه هنری «پابلو پیکاسو» به موزه «وودی آلن» جلوگیری کنند.

به گزارش ایسکانیوز نمایندگان اتحادیه‌های صنفی در شهر بارسلون مخالفت شدید خود را با تغییر کاربری مدرسه هنری «پابلو پیکاسو» در این شهر به موزه «وودی آلن» - کارگردان آمریکایی - اعلام کردند و گفتند این طرح بیشتر به نفع گردشگران خواهد بود تا ساکنان شهر!

«جیمز رورس» مدیر کمپانی اسپانیایی فیلم و تلویزیون «مدیاپرو» که یکی از دوستان نزدیک «وودی آلن» نیز است، اعلام کرد کمپانی او قصد دارد مدرسه هنری «پابلو پیکاسو» در بارسلون را که از سال 2009 خالی است به موزه‌ای مختص «وودی آلن» تبدیل کند و ادعا کرد که این کار مانند ساخت فیلم دیگری با همکاری این کارگردان است.

«رورس» با ارائه این پیشنهاد گفت، «وودی آلن» همواره برای استفاده از شوخ طبعی و روح انتقادی‌اش برای توصیف مشکلات جامعه معروف بوده است و فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» را نیز در سال 2008 در این شهر ساخت.

به گزارش گاردین، با این وجود گروهی به رهبری اتحادیه‌های صنفی شهر بارسلون با ایجاد کمپینی، مخالفت خود را با تغییر کاربری این ساختمان اعلام کرده‌اند و خواستند تا این ساختمان که در سال 1775 میلادی ساخته شده است، همچنان مرکزی آموزشی باقی بماند.

این گروه که معتقدند این طرح به نفع گردشگران خواهد بود و نه شهروندان، تا کنون چند کارگاه آموزشی و فعالیت هنری در حمایت از کمپین خود در مقابل این ساختمان راه‌اندازی کرده‌اند.

مخالفان همچنین شعار انتخاباتی «آدا کالائو» شهردار افراط گرای بارسلون را به او یادآوری می‌کنند که قول داده بود این ساختمان را به‌عنوان مدرسه هنری بازگشایی خواهد کرد.

«وودی آلن» برای ساخت فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» شورای شهر بارسلون را برای سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری متقاعد کرد. بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر در زمان فیلمبرداری بسته شدند. مسؤولان شهر نیز اصرار داشتند که ساخت این فیلم برای تبلیغ شهر مفید خواهد بود.

پیکاسو 25 اکتبر 1881 در شهر مالاگا در اسپانیا متولد شد. او تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند و نزد پدرش که استاد نقاشی بود، به آموختن گریم پرداخت و در سال 1903 مقیم پاریس شد. او در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» سه هنرمند انقلابی هستند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم هنرهای پلاستیکی را توسعه بخشیدند. پیکاسو در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت.

502502

کد خبر: 562486

وب گردی

وب گردی