حضور چهره مسلمان برجسته علوم دارویی جهانی، در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

در نشستی که پانزدهم آذر ماه سال جاری در معاونت علوم پزشکی، با حضور معاون علوم پزشکی و رییس واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مدیران ارشد حوزه علوم پزشکی، پروفسور سید سلیمان، نماینده مالزی در کنفرانس بین المللی داروسازی بالینی (ACCP) از کشور مالزی برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی به عنوان  تنها نماینده خاورمیانه در ACCP معرفی و بر همکاری های مشترک علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی و دانشکده داروسازی دانشگاه ساین مالزی (USM) تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز، پروفسور سید سلیمان، داروساز و متخصص داروسازی بالینی از دانشگاه میشیگان آمریکا و از چهره های برجسته بین المللی داروسازی، رئیس دانشکده داروسازی USM از کشور مالزی، رئیس انجمن داروسازی بالینی آسیا و اقیانوسیه که بنا به دعوت واحد علوم دارویی به ایران سفر کرده، روز گذشته در معاونت علوم پزشکی حضور یافت.

در این جلسه دکتر ابطحی، معاون علوم پزشکی ضمن خیر مقدم به او بر اشتراکات فرهنگی و مذهبی دو کشور مالزی و ایران اشاره کرد و توضیحاتی درباره دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و نیز مطالبی درباره توانمندی های حوزه علوم پزشکی این دانشگاه ارائه کرد.

دکتر ابطحی در این نشست، واحد علوم دارویی را در سطح کشور از واحدهای پیشرو و با اقدامات نوآورانه خواند و دعوت از پروفسور سلیمان و پیگیری جدی برای اجرایی کردن همکاری های مورد توافق را یکی از این اقدامات موثر برشمرد و از دکتر رضایت، رئیس واحد و همکاران ایشان قدردانی کرد.

پروفسور سید سلیمان نیز، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، دانشگاه ساین مالزی را یکی از بزرگترین دانشگاه های این کشور و بخش داروسازی آن را با ارتباطات گسترده بین المللی برترین دانشکده مالزی معرفی کرد. وی برای همکاری های مشترک مختلف پژوهشی و فناوری و نیز برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی اعلام آمادگی کرد.

رئیس انجمن داروسازی بالینی آسیا و اقیانوسیه حضور واحد علوم دارویی در این انجمن را فرصتی برای همکاری های منطقه ای و بین المللی با 29 کشور عضو انجمن اعلام کرد.

در این جلسه معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توانمندی های برجسته پروفسور سلیمان و حضور چهره برجسته ایشان در مجامع بین المللی و عضو هیات تحریریه چند مجله علمی، از وی در خواست کرد که به عنوان هیات علمی وابسته حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همکاری نمایند که مورد قبول ایشان قرار گرفت.

به عنوان جمع بندی جلسه و پس از توضیحات معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد موضوع برگزاری اجلاس آتی کنفرانس بین المللی داروسازی بالینی و همچنین دوره های مشترک با تایید طرفین و تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی و برگزاری کارگاه های تخصصی داروسازی و سهولت حضور متخصصین و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی های بین المللی مربوط به این رشته در قالب تفاهم نامه ای تنظیم و به امضاء طرفین برسد.

خاطر نشان می شود در مدت حضور پروفسور سید سلیمان چند سخنرانی و کارگاه برای دانشجویان و اساتید واحد علوم دارویی برگزار می شود، که تا کنون مورد استقبال وسیع مخاطبان قرار گرفته است.

20101

کد خبر: 562526

وب گردی

وب گردی