رییس دانشگاه آزاد اسلامی: 16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان دربرابراستعمار و استبدادغرب، در تاریخ ایران ثبت شده است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو گفت : 16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان دربرابر استعمار غرب و استبداد تاریخ ایران به یادگار ثبت شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت روز دانشجو همزمان با سراسر کشور و با حضور جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد. دکتر محمدرضا ولیلو رییس واحد مراغه در این مراسم ضمن اشاره به واقعه روز 16 آذر سال 1332 و شهادت تعداد 3 نفر از دانشجویان در اعتراض به حضور نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا در ایران گفت : روز دانشجو ثابت می کند که دانشجو برای همیشه زنده است و دانشجو به عنوان عضو اساسی ، پشتیبان و دیده بان و ناظر بر فعالیت هاست.

رییس واحد مراغه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند :« دانشجویان قشر فاخر و با ارزشی هستند و مظهر شهامت و سرعت عمل ملت ایران ، دانشجویانند و دانشگاه نوعی مسجد است و دانشجوبودن یک ارزش است .» افزود: دانشجوی ایرانی نماد هوشیاری ، هوشمندی و بصیرت و ایمان به زندگی بهتراست .اگر می خواهیم موفق شویم حتما بایستی به نیروهای جوان اعتماد کنیم . اگر دانشجو قدرت تحلیل و نقش فعال داشته باشد ، می تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور موثر واقع شود.

ولیلو از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه خواست ، از حیثیت و کیان دانشگاه آزاد اسلامی و دست آوردهای آن دفاع کنند و دراین راستا عنوان کرد ، دشمنان بدانند که دانشگاه آزاد اسلامی اجازه نخواهد داد که دانشگاهها خانه امن دشمنان ملت و نظام و جامعه باشند .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه ضمن اشاره به خدمات و دست آوردهای چندین ساله دانشگاه آزاد اسلامی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی همانطور که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است درحال گام برداشتن برای تبدیل شدن به برترین دانشگاه جهان است که به همت دانشجویان ، اساتید و کارمندان میسر می شود .طرح تجمیع 1 و 2 ، چابک سازی و کاهش بوروکراسی اداری ، ایجاد و توسعه مراکز ساها و شفا ، شرکت های دانش بنیان ، مراکز رشد ، توسعه تحصیلات تکمیلی و اجرای طرح های ماندگار فرهنگی از جمله خدمات و دست آوردهای این دانشگاه است که به همت مدیریت جدید و حمایت هیئت امنای دانشگاه افق های روشنی را برای آینده ترسیم می‌کند .

مراسم روز دانشجو با مشارکت تشکلهای دانشجویی ، بسیج دانشجویی و اساتید و حضور گسترده دانشجویان در واحد مراغه برگزار شد.

20101

کد خبر: 562530

وب گردی

وب گردی