درخواست جنبش دانشجویی از ریاست جمهوری در دفاع ازگسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی

دبیرسازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در مراسم روز دانشجو که امروز در دانشگاه صنعتی شریف و با حضور رئیس جمهوری، مسئولین نظام و روسای و معاونین دانشگاه های آزاد وسراسری  برگزار شد، که به عنوان نماینده تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  در این مراسم صحبت می کرد، گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی دربزرگترین دانشگاه حضوری جهان توانسته جلوی موج مهاجرت نخبگان جوان به خارج را بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن صحبت های محمد علی سعادتی به شرح زیر است:

به نام خداوند جان

با سلام و عرض ادب خدمت بزرگواران حاضر در جلسه بلاخص رییس جمهوری گرامی و ارجمندمان جناب آقای دکتر روحانی ، مجری تدبیر و نوید بخش دوران تازه ، برای جمهوری اسلامی ایران خداوند منان راسپاس گذارم که فرصتی محیا فرمود تا لب به سخن بگشایم و حرف دل خودمان یعنی حرف امروز جنبش دانشجویی را بزنیم ، جنبش دانشجویی ایران اسلامی ، جنبشی همیشه زنده و پویاست که در مسیر تحقق آرمانهای این جنبش یعنی عدالت اجتماعی ، استقلال ، آزادی و جمهوریت زیر لوای اسلام گام بر میدارد

انقلاب اسلامی برای نسل امروز کشورمان ، همچنان همان انقلاب اسلامی است با خواست ها و آرزوهای بزرگ یک ملت برای رهایی و رسیدن به قله سعادت جمعی ، سعادت جمعی ای که در گرو یک خیزش جمعی است . خیزشی از جنس عشق ، عشق به معنای پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان ایران اسلامی است .

بهره گیری از ظرفیت این جنبش برای مشارکت در رشد و توسعه کشور از طریق بکارگیری نیروهای جوان و پرانرژی در عرصه های مختلف فکری و اجرایی می تواند نمایانگر آینده ای پرشکوه برای همگان باشد . اما به شرط آنکه با تجربه گان و موی سفید کرده ها در فکر دوران پس ازبازنشستگی باشند. البته که تجربه بزرگان چراغ روشنی بخش همیشگی ما جوانان خواهد بود . بزرگان این قوم خزانه عظیم معرفت و کمال هستند . که هر چه از این خزانه برداشت کنیم تمامی ندارد. سرمشق ما جوانان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهایی که با جوانان دارند ، آنان را به بصیرت افزایی و علم آموزی و آگاهی بخشی رهنمون می دارنند .

بصیرت دانشجوی امروزی سبب می شود که وی بر روی کاستی ها و عقب افتادگی ها دست بگذارد و آنها را نمایان کند . باید با واقعیت ها و عینیت های موجود در جامعه زندگی کرد تصمیم گیری نمود ، نه با توهم جامعه مطلوبی که در ذهن داریم.اگر کسی بگوید بحران های اجتماعی مانند طلاق ، عدم تمایل جوانان برای ازدواج یا فساد اخلاقی و اداری وجود ندارد متوهم است. اگر کسی بگوید مهاجرت نخبگان صورت نمی گیرد یا فقر و انسان فقیر نیست در خیالات به سر میبرد اما اگر کسی بگوید نمی توان امید داشت او هم متوهم است و از واقعیت های درخشان جامعه ایران دور است. امید ، کلید درب آینده درخشان هر ملتی است.

اگر روان جامعه را از ناامیدی بر آینده پر نماییم.حتی اگر حرکت رو به رشدی هم داشته باشیم از حرکت باز می ایستیم.عمل گرایی همراه با امید کاری که دولت یازدهم از خود نشان داد.در هر زمینه ای نتیجه بخش خواهد بود.

هر فرد یا گروهی باید به جای شعارهای خوش رنگ و سیما ،در راستای رفع کاستی و حل مشکلات موجود وارد عمل شود.دانشگاه آزاد اسلامی که با همت و آینده نگری بنیانگذاران و انسان های بزرگ ، خوش فکر و متدین ، کارش را آغاز راه برای بالا بردن کیفیت آموزش و دسترسی همگان به تحصیلات عالیه ، بی شعار زدگی وارد میدان عمل شده است.این بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان توانسته با افزایش ظرفیت های آموزش دهی خود و حضور علمی و فرهنگی در عرصه تعالی کشور موجی از امید برای ادامه تحصیلات تکمیلی در رشته های گونان را در میان جوانان ایران اسلامی به راه بیاندازد .و از مهاجرت جوانان برای ادامه تحصیلات تکمیلی در حد توان جلوگیری نماید. اگرچه در این مسیر رو به توسعه و پیشرفت با دشواریهایی روبرو گردید اما از حرکت باز نایستاد.

اینجا جای گلایه و سوال است.چرا با توجه به اینکه نیمی از آموزش عالی کشور را دانشگاه آزاد اسلامی پوشش میدهد.جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با همه فعالیتی که در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد در میان فعالیت دانشجویی کشور مغفول مانده است. فراگیری این جنبش و حد توان فعالیتش بیشتر از باورهای موجود است.شکستن باورهای غلط یک امر ضروری است . کاری که دولت شما جناب آقای دکتر روحانی در سیاست خارجی کرد . شکست باور اشتباه ترس و وحشت جهانی از کشور صلح جویی مانند ایران در پروژه (صهیونیستی ) ایران هراسی ، تنها با کلید منطق و گفتمان مدابرانه و شجاعانه دیپلمات هایی همچون دکتر ظریف شکسته شود . به لطف و عنایت خداوند این امر محقق گردید .

بیگانگان بدانند به ایرانی باید احترام گذاشت و زبان تهدید فایده ای ندارد زیرا بزرگی گفت که هیچ گاه نباید یک ایرانی را تهدید کرد.

ایران میراث دار تمدان های بزرگ باستانی و اسلامی است . فرهنگی که به ما می گوید باید همیشه یاور و دستگیر مظلومان باشیم و امروزه هم شاهد هستیم که تنها ایران حامی آزادی خواهان مظلومان منطقه و جهان است . پرچم دار و پشتیبان این آزادی خواهی در منطقه کسی نیست جز سردار رشید اسلایم حاج قاسم سلیمانی جهان از منطق ایران استقبال و تحت تأثیر گفتمان معقول جمهوری اسلامی در طی مذاکرات هسته ای قرار گرفته است.آری ما ، هم دکتر ظریف می خواهیم و حاج قاسم سلیمانی.

20101

کد خبر: 562531

وب گردی

وب گردی