آسوشیتدپرس:آمریکا و 1+5 خواستار بسته شدن پرونده پی.ام.دی شدند

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد در خبری گروه 1+5 خواستار بسته شدن پرونده پی.ام.دی، از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، واشنگتن برای ترغیب نهاد نظارتی هسته‌ای سازمان ملل متحد برای بستن پرونده پی.ام.دی ، به پنج هم‌پیمان دیگر خود در گروه ۱+۵ پیوسته است.

این درخواست در پیش‌نویس محرمانه قطعنامه‌ای مطرح شده این گروه برای ارائه به نشست هفته آینده شورای ۳۵ نفره حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تهیه کرده است.

این خبر ساعاتی پس از پایان نشست کمیسیون مشترک نمایندگان ایران و شش کشور عضو گروه ۱+۵ شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، با هدف توافق درباره پیش نویس قطعنامه این گروه به شورای حکام در وین، منتشر می‌شود.

این در حالی است که سید عباس عراقچی نیز روز گذشته از « تفاهم خوب» میان ایران و 1+5 برای ارائه قطعنامه به شورای حکام و بستن پرونده پی.ام.دی خبر داد و گفت: با توجه به این تفاهم این هدف محقق خواهد شد.

رییس ستاد پیگیری ا جرای برجام شامگاه دوشنبه پس از سه ساعت و نیم جلسه کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به خبرنگاران گفت: جلسه خوبی داشتیم و در مجموع حدود سه ساعت در خصوص موضوعات مختلف گفت و گو کردیم که طبعا یکی از مهمترین آنها بحث پی.ام.دی و بسته شدن ان در شورای حکام بود.

دومین کمیسیون مشترک ایران و 1+5 روز دوشنبه در دو نوبت در وین تشکیل جلسه داد. سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد و رضا نجفی در این جلسه حضور داشتند.

قرار است گزارش آمانو که چهارشنبه گذشته درباره ایران منتشر شد به نشست یک روزه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در تاریخ 15 دسامبر سال جاری (24 آذرماه ) در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود، ارائه شود و اعضای شورای حکام ان را بررسی و در باره آن تصمیم گیری کنند.


201/201

کد خبر: 562637

وب گردی

وب گردی