کوچک زاده: منادی قصدش دفاع از دانشگاه آزاد بود/منادی: جواب کوچک زاده را یک شنبه می دهم

مهدی کوچک زاده در نشست علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در تذکر آیین نامه ای گفت:‌ چند مورد خلاف آیین نامه در رابطه با بررسی طرح سنجش دانشجو صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، کوچک زاده گفت: آقای منادی سفیدان در حالی با طرح سنجش دانشجو مخالفت کرد که در دستور نبود و قصدش دفاع از دانشگاه آزاد بود.

کوچک زاده افزود: براساس آیین نامه توزیع هرگونه برگه و نامه در صحن علنی مجلس باید با اجازه هیأت رئیسه انجام شود این در حالی است که آقای منادی سفیدان نامه ای برای مخالفت با طرح مذکور تهیه و توزیع کرده که موافقت هیأت رئیسه در این خصوص اخذ نشده است، آیا آیین نامه فقط برای نمایندگان عادی باید اجرا شود؟

وی گفت: عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد کتابچه ای در دست دارد که عنوان آن حمایت تاریخی 83 درصد از نمایندگان مجلس از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد است و بسیاری از دوستان گفتند اصلا موضوع به این صورت نبوده این در حالی است که از صبح معاون پارلمانی دانشگاه آزاد این موضوع را به رخ نمایندگان می کشد که موافق توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد هستید آیا این حرکات مخالف آیین نامه است، این از دلایلی بود که استیضاح خود را مطرح کردم و هیأت رئیسه صلاح ندانست آن را اعلام وصول کند.

در ادامه منادی سفیدان گفت: پاسخ اصل 179 بنده به آقای کوچک زاده بماند برای روز یکشنبه. ایشان به بنده بی حرمتی کردند. انشاءالله جواب آقای کوچک زاده را روی یکشنبه خواهم داد.

منادی پس از اینکه باهنر به وی گفت میکروفن شما زمانی که باز می شود برای دعوت ناطقین میان دستور، در مورد مسائل دیگر نباید صحبت کنید و شما باید ناطقین را به جایگاه دعوت کنید ادامه داد: بنده به احترام آقای باهنر جواب آقای کوچک زاده را نخواهم داد.

در ادامه نایب رئیس دوم گفت: باید توجه داشت دلایل مخالفان و موافقان طرح های مورد بررسی در مجلس برای هر نماینده متفاوت است و آقای منادی به دلیل اینکه می خواهد دو کنکور دانشگاه های آزاد و دولتی جدا شود و این به نفع دانشگاه آزاد است نظر خود را می گوید بنابراین نمی توان جلوی یک نماینده را گرفت و به او گفت که دلایل موافقت یا مخالفت خود را با طرح بر اساس نظرات من گفته شود.

201/201

کد خبر: 562714

وب گردی

وب گردی