بدهی ۴۰ میلیاردی دانشگاه تهران به اساتید پژوهشگر

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه بدهی ۴۰ میلیارد تومانی به اساتید این دانشگاه برای اعطای گرنت پژوهشی دارد.

محمد رحیمیان صبح امروز در دانشگاه تهران در نشست خبری گفت: این دانشگاه از سال ۸۹ تاکنون بدهی ۴۰ میلیاردی در زمینه اعطای گرنت(تسهیلات پژوهشی) به اساتید دارد که امیداوریم طی امسال و سال آینده بتوانیم این بدهی را پرداخت کنیم.

او گفت: در سال جاری بودجه تسهیلات پژوهشی دانشگاه تهران به اساتید حدود ۸ میلیارد تومان و در سال گذشته حدود ۶ میلیارد تومان بود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران درخصوص طرح های کلان ملی این دانشگاه نیز گفت: این دانشگاه در ۴ طرح کلان ملی به عنوان دانشگاه محوری و در ۱۵ طرح کلان ملی به عنوان دانشگاه همکار انتخاب شده است.

رکود طرح کلان ملی اقتصاد مقاومتی

رحیمیان گفت: طرح سازوکار اقتصاد مقاومتی که دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه محوری طرح بشمار می رود درحال حاضر به دلیل نبود دستگاه متقاضی راکد است و با سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله وزارت اقتصاد صحبت کردیم تا بتوانیم این طرح را فعال کنیم.

او گفت: ذخیره سازی زیر زمینی نفت و گاز، طراحی و ساخت منظومه ماهواره ای و طرح بازیافت پساب شهری دانشگاه از دیگر طرح های کلان ملی این دانشگاه است که این طرح ها با دارا بودن دستگاه های متقاضی فعال هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران درخصوص بودجه پژوهشی این دانشگاه نیز گفت: در سال جاری ۱۵ درصد بودجه عمومی این دانشگاه به امر پژوهش اختصاص یافت.

رحیمیان گفت: در سال جاری از محل بودجه عمومی دانشگاه تهران حدود ۳۳ میلیارد تومان به بخش پژوهش اختصاص یافت.

او گفت: همچنین از سایر ردیف های بودجه ای دانشگاه نیز حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این ردیف ها نیز به بودجه پژوهشی دانشگاه اختصاص داده شد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه در سال ۹۳ تعداد ۹۶۷ قرارداد کاربردی با نهادها و مراکز مختلف منعقد کرد که در این راستا توانستیم حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم.

رحیمیان با اشاره به انعقاد ۱۳ قرارداد بین المللی دانشگاه تهران در سال جاری گفت: این قراردادها اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای دانشگاه داشته است.

دسترسی دانشگاه تهران با پایگاه های بین المللی

او گفت: باوجود آنکه بیشتر دانشگاه ها در زمینه دسترسی به پایگاه های بین المللی با مشکل مواجه هستند اما درحال حاضر این دانشگاه با پایگاه های بین المللی ارتباط موثری دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران بدهی به پایگاه های بین المللی ندارد و با پایگاه های علمی بزرگی چون نیچر، اسکوپوس، اشپرینگل و isc (پایگاه اسثتنادی علوم جهان اسلام) ارتباط دارد.

رحیمیان گفت: میزان تولیدات علمی این دانشگاه در پایگاه بین المللی اسکوپوس ۳ هزار مقاله در سال ۹۲ و ۳ هزار ۳۹۰ مقاله در سال ۹۳ منتشر کرد.

او با بیان اینکه دانشگاه تهران ۱۰ درصد کل تولیدات علمی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: این دانشگاه در رتبه بندی شانگهای از رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ در سال ۲۰۱۴ به رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ در سال ۲۰۱۵ رسیده است.

20104

کد خبر: 562716

وب گردی

وب گردی