رئیس اتاق تهران: روابط اقتصادی ایران با  اروپا  فقط  مبادله کالا نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران، گفت: در شرایط جدید اقتصادی ایران، روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها به ویژه اروپایی ها صرفا مبادله کالا نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسعود خوانساری در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و فنلاند،افزود: انتظار داریم شرکای اقتصادی ما به ویژه اروپایی ها علاوه بر انتقال دانش و فناوری به ایران ضمن استفاده از فرصت های موجود در کشور بتوانند در همکاری با طرف های ایرانی از فرصت های بازار 300 میلیونی منطقه نیز استفاده کنند.

وی، اضافه کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و فنلاند در سال 2006 حدود 200 میلیون دلار بود که به علت تحریم های ناجوانمردانه غرب علیه ایران به 23 میلیون دلار در سال 2014 کاهش یافت که امیدواریم با توافق هسته ای روابط دو کشور افزایش یابد.

خوانساری، گفت: حضور هیئت اقتصادی فنلاند به سرپرستی وزیر تجارت خارجی و توسعه این کشور فرصت مغتنمی برای توسعه همکاری ها است، البته ما هم از توسعه روابط با این کشور استقبال می کنیم.

رئیس اتاق تهران، فناوری اطلاعات، فنی مهندسی، حفاظت از محیط زیست از جمله جنگل ها، فناوری های پزشکی، فناوری مصرف بهینه آب و انرژی و همچنین فناوری های سیستم های تصفیه آب و فاضلاب را از جمله زمینه های همکاری میان شرکت های ایرانی و فنلاندی برشمرد.

خوانساری،گفت: ایران با دارا بودن 78 میلیون نفر جمعیت که بیشتر آنان جوان و تحصیلکرده اند، همسایگی با 15 کشور با جمعیت حدود 300 میلیون نفر، برخورداری از ذخایر معدنی و انرژی و دارابودن موقعیت راهبردی یکی از کشورهای قدرتمند در منطقه اند و آماده اند در همه زمینه ها با طرف های اروپایی به ویژه فنلاندی ها همکاری کنند البته این همکاری ها نیازمند فکر، ایده و برنامه های بلندمدت است.

وی، افزود: اتاق تهران به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی و بیش از 15 هزار عضو فعال می تواند به عنوان اهرمی مهم در توسعه روابط دو کشور عمل کند.

401401

کد خبر: 562786

وب گردی

وب گردی