توکلی: آقازاده‌هایی که غلط زیادی کردند بدانند من باخبر شدم/ مردم به نامزدهای پرهزینه در انتخابات رای ندهند

نماینده مردم تهران در مجلس شوری اسلامی گفت: کودتای نظامی، تجاوز نظامی، انقلاب مخملی هیچ کدام نمی‌تواند ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کند اما فساد، حکومت جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا ، احمد توکلی که در برنامه‌ای با عنوان «خدا یا کدخدا» در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز سخن می‌گفت٬ با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور و فساد سیستمی، اظهار داشت: یکی از موارد فساد، فساد سیستمی است که دستگاه‌های مسئول، خودشان گرفتار فساد شوند.

وی با اشاره به یکی از آخرین تخلفات اقتصادی، اعلام کرد: معاونان یکی از وزرای دولت، موضوعی را با من در میان گذاشت که طی آن معامله‌ای قانونی با بخش خصوصی انجام داده اما پس از گذشت زمانی مشخص طرف معامله اعلام کرده که نمی‌تواند مابقی اجناس را تحویل دهد که تا اینجای کار، بحث قانونی است اما کس دیگری با این معاون وزیر تماس می‌گیرد و پس از این تماس با یکی از آقازاده‌ها به دیدار او می‌رود و اعلام می‌کند که این معامله به او تعلق دارد و آدم‌های او وارد معامله شدند و اگر کار به دادگاه بکشد٬ حال او را خواهد گرفت.

آقازاده‌ها را رسوا می‌کنم

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته این وزیر زیر بار تهدید نرفته و شکایت به دستگاه قضا کشیده اما در دادگاه، این دستگاه اداری بود که محکوم شد و قاضی حکم بر متهم کردن سیستم اداری داد که خوشبختانه دستگاه قضایی پس از مدتی این موضوع را فهمید و قاضی را دستگیر کردند و جانشین آن قاضی حکم واقعی را داد و دستگاه اداری تبرئه شد.

وی افزود: آقازاده‌هایی که غلط زیادی کرده‌اند، بدانند که من باخبر شدم و اگر به این کار خود ادامه دهند آن‌ها را رسوا می‌کنم.

فساد سیستمی جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند

توکلی ادامه داد: کودتای نظامی، تجاوز نظامی، انقلاب مخملی هیچ کدام نمی‌تواند ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کند اما فساد، حکومت جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های میلیاردی برخی کاندیداها در انتخابات، یادآور شد: امثال شهرام جزایری به ستادهای انتخاباتی زیادی کمک مالی کردند تا هر کس که رئیس جمهور شد آن‌ها نفوذی داشته باشند. بنابراین، این افراد نفوذ خود را پیش‌خرید می‌کنند ولی همگان باید متوجه باشند که به نامزدهای پرهزینه در انتخابات رای ندهند؛ چراکه به طور حتم مشکلی در این میان وجود دارد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: سواستفاده از قدرت عمومی برای مقاسد خصوصی ضربه‌ای بسیار مهلک است، اگر کسی این طرف میز باشد و از شخصی آن طرف میز پولی بگیرد، فساد سیاسی است چرا که آن فرد پشت میزنشین به جایی متصل است.

وی یادآور شد: امروز تفاوت‌های بسیاری با اول انقلاب کرده است چرا که ما شاهد نقض برخی از موازین از جمله شایسته‌سالاری هستیم. مدیران وابسته، وارد کار می‌شوند که نه شایسته هستند و نه کاربلد و آنان نیز افرادی را انتخاب می‌کنند که از خودشان پائین‌تر هستند و بنابراین منشاء فساد شکل می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب هیچ‌کس به فکر مال‌اندوزی نبود. همه به دنبال کار و خدمت بودند اما امروز اگر حرفی می‌زنیم با واکنش مردم مواجه می‌شویم. امروز برخی یقه‌سفید‌ها با چهره‌ای محترم وارد می‌شوند و تخلف می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش مناطق آزاد در کشور، گفت: امروز در مجلس بحث افزایش مناطق آزاد مطرح است، در حالی که به اعتقاد من در این مورد منافع حرام مطرح است و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: من مطلع هستم که برخی از افراد وابسته از مدتی قبل اقدام به خریداری زمین در اطراف این مناطق کردند تا در زمان تصویب منطقه آزاد شدن این محل‌ها بتوانند با دولت وارد بازی شوند.

توکلی افزود: مناطق آزاد به معنی افزایش اشتغال و صادرات است، در حالی که امروز هیچ پولی در دولت وجود ندارد که بتواند در مناطق آزاد برای کارهای زیربنایی خرج کند. بنابراین وارد بازی با این دلالان می‌شود، چرا که برخی به اسم سرمایه‌گذاری در این مناطق وارد شدند و پیش از اینکه لایحه به مجلس بیاید، زمین خریدند، این‌گونه مناطق آزاد منشاء حرام‌خواری و اختلاف طبقاتی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اقتصاد ما از گذشته تا به امروز دارای مشکلات فراوانی است، افزود: در سال ۸۴ که ارتباط احمدی‌نژاد با من خوب بود به جلسه‌ای مشورتی دعوت شدم که در آن اعلام کردند قصد دارند بودجه عمرانی را دوبرابر کنند. من با دلیل و منطق به آنان اعلام کردم که اگر این کار شود گرفتار بیماری می‌شویم اما در مقابل احمدی‌نژاد اعلام کرد که ما می‌توانیم.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که بودجه معجزه نمی‌کند، آنچه که معجزه‌گر است عقل است و کار‌ها را باید عقلانی انجام دهیم. زمانی که متوجه می‌شویم اقتصاد ما شکننده است باید نگاه‌ها را تغییر دهیم. بنابراین تاکیدات رهبری بر اقتصاد مقاومتی حرفی درست و بجا است.

توکلی افزود: وقتی که زیاد کلنگ بزنیم، کم روبان پاره می‌کنیم و سهم بودجه نیز کم می‌شود.

تحریم‌ها آثار زیانباری داشت

وی با بیان اینکه تحریم‌ها آثار زیانباری بر کشور داشت، گفت: اولین اثر تحریم مبهم کردن آینده است و اینکه ریسک سرمایه‌گذاری بالا می‌رود. بنابراین مشکلات ایجاد می‌شود، درآمد نفتی کم شد، درآمد دولت کم شد. الان بودجه کافی برای کار‌ها وجود ندارد و بخش خصوصی هم سرمایه‌گذاری نمی‌کند. از طرفی هزینه مبادلات در اقتصاد ملی نیز افزایش می‌یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ترکیب اشتغال ایران در حال حاضر تغییر کرده است، گفت: جوانان دهه شصتی امروز اشتغال می‌خواهند اما بازار سرد و راکد است. از طرفی نرخ مشارکت بانوان نیز افزایش پیدا کرده ولی کاری برای آنان وجود ندارد.

وی افزود: باید ماهیت و نگاه‌های اقتصادی در کشور تغییر کند، تمامی بخش‌ها باید درست کار کند تا بتوانیم نظام اقتصادی سالم و درست داشته باشیم اما تا زمانی که زمینه درستی وجود نداشته باشد هیچ سیاست اقتصادی در کشور جواب نمی‌دهد.

توکلی در پایان تصریح کرد: زمانی که دولت و مجلس بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند، رشد اقتصادی نیز ایجاد می‌شود اما اگر کشمکش‌های سیاسی وجود داشته باشد که در زمان احمدی‌نژاد زیاد بود اعتماد به کار و سرمایه گذاری از بین می‌رود. بودجه دولت با فشار سیاسی تصویب می‌شود و همین دلیل کار به درستی انجام نمی‌شود، در حالی که تصمیمات باید عقلانی و از روی تجربه باشد.

203/201

کد خبر: 563046

وب گردی

وب گردی