نامزدهای بخش هنر دوازدهمین دوره جشنواره نقد کتاب معرفی شدند

14 عنوان مقاله در بخش نقد کتابهای هنر به دور نهایی مرحله دوم دوازدهمین جشنواره نقد کتاب راه یافت.

به گزارش ایسکانیوز افشین داورپناه معاون فرهنگی ـ پژوهشی خانه کتاب درباره آثار راه یافته به مرحله دوم دوازدهمین دوره جشنواره نقد کتاب گفت: 629 عنوان مقاله توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد که 272 عنوان از این مقالات به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.

داورپناه با اشاره به اینکه 49 عنوان مقاله در حوزه نقد کتابهای هنر به دبیر خانه ارسال شده است اظهار داشت: 14 عنوان مقاله پس از داوری به عنوان نامزدهای مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره نقد کتاب انتخاب شدند که فهرست این مقاله ها به شرح زیر است:

از الفبا تا هنر، حمیدرضا قلیچ خانی، گزارش میراث، سال هشتم، شماره 1 و2 ، فروردین و تیر 1393.

اول و آخر تویی ما در میان: مروری بر کتاب تاریخ پارچه و نساجی در ایران، پروین بابایی، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 3 و 4، پاییز و زمستان 1393.

برخی مبانی نظری و زیرساخت های فکری در شناخت فرش، با تا کید بر سلسلۀ صفوی و تحولات قالی بافی، عبدالله میرزایی، فاطمه عارف پور، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 3 و 4، پاییز و زمستان 1393.

به موازات آسمان، نقدی بر کتاب کف سازی در بناها و محوطه های تاریخی، نیلوفر رضوی، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 1 و 2، بهار و تابستان 1393.

پژوهشی جامع درباره فرش، معرفی و نقد کتاب افسانه جاویدان فرش ایران، رضوان احمدی پیام، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 1 و 2، بهار و تابستان 1393.

پیشه ها و صنایع در حال و هوای گذشته: معرفی و بررسی کتاب صنایع کهن در دوره قاجار، بنفشه مقدم، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 1 و 2، بهار و تابستان 1393.

حسن مه رویان و خوبی اخلاق: بررسی دیدگاه نُئل کرُل در هنر و اخلاق، مهرداد پورعلم، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 3 و 4، پاییز و زمستان 1393.

رویکرد مبتنی بر پژوهش در فرآیند گرافیک دیزاین، سودابه صالحی، سولماز حسینی اقدم، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 1 و 2، بهار و تابستان 1393.

فرهنگی آمیخته با شواهد شاعرانه: نگاهی به کتاب فرهنگ نامه تخصصی نسخه پردازی)زرافشان(، علی صفری آق قلعه، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 1 و 2، بهار و تابستان 1393.

نزهتِ دیدگان و صیادی دلها، نقد و بررسی کتاب میرعلی هروی: منتخبی از مرقعات ایران و هند در موزه های جهان، احسان الله شکراللهی، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 3 و 4، پاییز و زمستان 1393.

نعمت در بیابان: نقدی بر کتاب تایپ، فرم و عملکرد، کامران افشار مهاجر، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 3 و 4، پاییز و زمستان 1393.

نگاره های شاهنامه طهماسبی: از هاروارد تا فرهنگستان هنر، محمدجواد احمدی نیا، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 1 و 2، بهار و تابستان 1393.

هنر محیطی، سعید عظمتی، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 3 و 4، پاییز و زمستان 1393.

یادگاری که در این گنبد دوّار بماند: نظری به کتاب شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی: کتیبه های مسجد گوهرشاد، بهمن فیزابی، فصلنامه نقد کتاب هنر، سال اول، شماره 1 و 2، بهار و تابستان 1393.

معاون فرهنگی ـ پژوهشی خانه کتاب در پایان افزود: در دوازدهمین جشنواره نقد کتاب با دبیری دکتر سیدحسن اسلامیاردکانی برگزار میشود، مقالاتی که در سال ۱۳۹۳ در حوزه نقد کتاب در رسانه ها منتشر شده اند داوری می شوند. این جشنواره مقالات منتشر شده در حوزههای هنر، میراثپژوهی، علومتربیتی و روانشناسی، علوم و فنون، فلسفه ـ کلام و عرفان، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، ادبیات (متون و شعر کهن، متون و شعر کلاسیک و ...)، فقه و حقوق، اطلاعرسانی و ارتباطات، قرآن و حدیث، ایران و اسلام، کودک و نوجوان که در نشریات داخلی کشور، اعم از کاغذی و الکترونیک منتشر شده باشند را مورد ارزیابی قرار میدهد.

آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره نقد کتاب با اعلام اسامی برگزیدگان و مقالات شایسته قدردانی، اول دی ماه و همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

502502

کد خبر: 563069

وب گردی

وب گردی