فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شهدای والامقام دفاع مقدس در مسیر ایمان و عقیده و برای حفظ دین و اعتقادشان حرکت کردند همان مسیری که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از دین فرموده بودند.

به گزارش ایسکانیوز، این مطلب را امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز چهارشنبه در آیین تشییع پیکرهای نورانی 6 تن از شهدای گرانقدر و سرباز نزاجا در دوران دفاع مقدس که در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش و با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد عنوان کرد.
وی توضیح داد: آن زمانی که رژیم بعثی صدام با 12 لشکر زرهی و 45 تیپ مستقل، مرزهای ما را مورد تعدی و تجاوز قرار داد کشور ما در شرایط خوبی نبود و ما در تحریم بودیم و تمامی کریدورهای اقتصادی و بازرگانی روی ما بسته بود اما تمام کشورهای مرتجع منطقه به رژیم بعثی صدام سلاح و تسلیحات می دادند و شرق و غرب از او حمایت و پشتیبانی می کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش توضیح داد: در آن دوران و زمانی که فرزند برومند ابا عبدالله الحسین (ع) از درون حسینیه جماران ندای تاریخی هل من ناصر ینصرنی را تکرار کردند تمام ملت ایران اعم از زن، مرد، بزرگ و کوچک به آن لبیک گفتند و شهدا جلوتر از همه پروانه وار خود را به آتش زدند تا اسلام و قرآن برای همیشه زنده بماند.
امیرپوردستان اضافه کرد: امروز به برکت این خون های پاک و مطهر شهدای دوران دفاع مقدس است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرف حق خود را در مجامع بین المللی می زند و به عنوان یک ابرقدرت، نه تنها در منطقه که در جهان معرفی شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: امروز در این صبحگاه و این آیین باشکوه و معنوی تشییع پیکر نورانی 6 تن از شهدای سرباز نیروی زمینی ارتش و در حضور خانواده های معزز و معظم آنان و جانبازان و آزادگان حاضر در این مراسم همه ما با خدای شهدا پیمان می بندیم که تا آخرین قطره خون و آخرین نفر از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری دفاع کنیم و لحظه ای تردید و دودلی را به خودمان راه ندهیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
به گزارش ایرنا، پیکر 6 شهید دوران دفاع مقدس صبح چهارشنبه با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در ستاد فرماندهی نزاجا تشییع شد.
پیکر این شهدا به تازگی و با انجام آزمایش «دی ان ای» - D.N.A - شناسایی شده است.نام این شهدا سیدحسن عباس زاده، رجبعلی آدینه لو، علی اصغر گرجی، بیوک آقا حسامی، مسعود جوادی و ابوالفضل رنجبر است و همگی از سربازان نیروی زمینی ارتش بوده اند.
در آیین تشییع پیکر این شهدا شماری از فرماندهان، امیران، افسران عالیرتبه، درجه داران و همرزمان شهدا و خانواده های معظم آنان حضور داشتند.
ایرنا نوشت، در این مراسم معنوی که با قرائت قرآن مجید، اجرای سرود ملی، مداحی و نوحه سرایی آغاز شد، گروه رزم نوازان نیروی زمینی ارتش به نواختن مارش عزا پرداختند و پیکرهای شهدا بر دوش یگان تشریفات دژبان کل ارتش از مقابل جایگاه ویژه تشییع شد.
قرار است پیکر دو شهید در استان زنجان، پیکر دو شهید در استان مازندران(ساری و فریدون کنار)، پیکر یک شهید در ساوه و پیکر یک شهید دیگر در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شود.

201/201

کد خبر: 563077

وب گردی

وب گردی