بیش از 150چراغ قدیمی پارک دانشجومرمت شد

محوطه تئاتر شهر تهران را آن ها که قدیمی تر هستند با شب های زیبای پارک مجاور آن و چراغ های پایه بلند و 40 ساله اش می شناسند که این روزها از سوی شهرداری تعمیر ، بازسازی ، رنگ آمیزی و نورانی شده اند.

ایسکانیوز : این ها را امیر حسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 گفته است و بیش از هر چیز حفظ هویت فرهنگی و هنری پیرامون تئاتر شهر را در این بازسازی ها حائز اهمیت می داند.
به گفته عساری تداوم حیات اماکن تاریخی همراه با تداعی خاطرات این اماکن مورد توجه مدیریت شهری است و از همین رو نگهداری از پایه چراغ های پارک دانشجو که بزرگترین و مهم ترین مرکز هنری کشور را در خود جای داده است ؛ اهمیت ویژه ای دارد .
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 با اشاره به این که بوستان دانشجو از سال 1346 تأسیس شده و از همان زمان تا کنون بیش از 150 پایه چراغ 3و4 متری در محوطه 32هزار متر مربعی آن عهده دار زیبایی و روشنایی شب های این پارک شده است ؛ از بازسازی و مرمت چراغ ها خبر داد که اکنون رنگ آمیزی و تعمیر شده اند.
او گفت: 153 چراغ قدیمی پارک دانشجو علاوه بر تأمین روشنایی شب های محوطه تئاتر شهر؛ دید بصری زیبایی را با استفاده از لامپ های کم مصرف ایجاد کرده اند و مشکل کمبود نوراین پارک نیز رفع شده است.
پارک دانشجو که در خیابان انقلاب تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و در مجاورت ساختمان تئاتر شهر قرار گرفته است ؛ بیش از هر چیز مورد توجه هنرمندان و هنردوستان است و با دارا بودن گونه های گیاهی متنوع از جمله درختان زیبای نارون ، چنار ،سرو شیراز ، اقاقیا ، گل های زیبای رز ، گل های فصلی و دائمی ، درختچه های فنیکس ، لاوان ، بربریس ، پیرا کانتا ، یاس هلندی ، یوکا و رزماری فضای دلنشین و زیبایی در هیاهوی بخش مرکزی پایتخت دارد.

105105

کد خبر: 563094

وب گردی

وب گردی