عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات: مسابقات مناظره ظرفیت نقدپذیری جوانان را بالا می‌برد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقات مسابقات مناظره را راهی برای افزاش ظرفیت نقد‌پذیری جوانان دانست.

به گزارش ایسکانیوز، نادری، در مورد مسابقات ملی مناظره گفت: برگزاری این مسابقات می‌تواند جوانان را به ایجاد نوآوری و نشاط ترغیب کند و در افزایش ظرفیت نقد‌پذیری موثر باشد. بنابراین افزایش آستانه تحمل برای شنیدن حرف دیگران را می‌شود از مهمترین ثمرات برگزاری این مسابقات دانست.

او گفت: موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که این مناظره‌ها نباید به منازعه تبدیل شود. به همین دلیل توجه به جنبه‌های آموزشی این مسابقات بسیار قابل توجه است.

نادری با تاکید بر لزوم اقناع عقلی و توجه به مبانی نظری در خصوص پیشبرد این مسابقات گفت: یکی دیگر از فواید مسابقات مناظره، افزایش سعه صدر است. خوشبختانه جهاد دانشگاهی از جمله بخش‌هایی است که همواره در کنار دانشگاه‌ها برای اعتلای فرهنگی دانشجویان تلاش کرده است.

این استاد دانشگاه با ارائه پیشنهادهایی برای ادامه مسابقات گفت: به نظر می‌رسد افزایش بعد کمّی این مسابقات، می‌تواند در آینده راهگشا باشد. از طرفی فراگیرتر کردن موضوعات نیز می‌تواند به این مسابقات کمک کند.

عضو شورای علمی مسابقات مناظره گفت: اگر این برنامه‌ها به شکل صحیح اداره و مدیریت نشود، می‌تواند مضرات و معایبی هم داشته باشد. خوشبختانه در چند دوره‌ای که از این مسابقات برگزار شده چنین اتفاقی نیفتاده است.

دکتر نادری با اشاره به هدف آموزشی مسابقات مناظره گفت: به نظر من یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این مسابقات، عدم وجود تبلیغات و اطلاع‌رسانی کافی است. از این جهت مردم و جامعه دانشگاهی هنوز به خوبی این مسابقات را نشناخته‌اند. اگر بتوان از ظرفیت رسانه‌های خبری و تصویری برای شناساندن این مسابقات استفاده کرد، بسیار مفید و موثر خواهد بود.

20104

کد خبر: 563378

وب گردی

وب گردی