واشقانی فراهانی: پیوند بیشتر دانشگاه و صنعت یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان لزوم ایجاد ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه گفت: واحد نجف آباد از لحاظ امکانات و زیرساخت‌های آموزشی یکی از بهترین و توانمند‌ترین واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در حاشیه همایش پژوهش، صنعت و دانشگاه واحد نجف آباد گفت: مدیریت قوی، اعضای هیات علمی باانگیزه و با توانمندی بالا و موفقیت در عقد قرارداد‌ها و پروژه‌های برون دانشگاهی واحد نجف آباد را در زمره بهترین دانشگاه‌های کشور قرار داده است.

واشقانی فراهانی در خصوص برگزاری همایش پژوهش، دانشگاه و صنعت در این واحد گفت: حضور صاحبان صنایع و مسئولان شهرستانی و استانی که در راس آنان استاندار اصفهان قرار دارد، نشان از اهمیت این موضوع برای تمام بخش‌ها است. تبادل نظر و بررسی دیدگاه‌های دانشگاه و صنعت توسط نمایندگان آنان و همچنین ارائه راهکار برای رفع چالش‌های به وجود آمده و بیان راهکار‌های همکاری بیشتر هر دو بخش در این همایش به خوبی بیان شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌هایی بسیار مفید است چرا که باعث می‌شود دانشگاه و صنعت با دیدگاه‌های یکدیگر به خوبی آشنا شوند. پیوند بیشتر دانشگاه و صنعت یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و از این طریق دانشگاه می‌تواند متناسب با نیازهای بخش صنعت و اتکا به توانمندی‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه، پاسخ‌های مناسب برای این نیاز‌ها بیابد.

واشقانی فراهانی گفت: برطرف کردن نواقص آموزشی دانش آموختگان ما از طریق حضور در دوره‌های صنعت و استفاده از تجارب کارآفرینان و مدیران موفق بخش خصوصی و صنعت می‌تواند از بارز‌ترین دست آورد‌های ارتباط مستمر و مفید بین هر دو بخش باشد. در مجموع برگزاری چنین همایش‌هایی را لازم و ضروری می‌دانم و انتظار ما این است که دیگر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری این گونه نشست‌ها را با دستور کار مشخص، جمع بندی مناسب و پیگیری موارد مطرح شده در آن را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر کاهش وابستگی دانشگاه به منابع شهریه‌ای از طریق توجه به شرکت‌های دانش بنیان گفت: واحد نجف آباد در زمینه کاستن از وابستگی به منابع شهریه‌ای، یکی از موفق‌ترین واحد‌های ما بوده است و آنچه که ما انتظار داریم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۹۶ محقق کنند، واحد نجف آباد تا سال آینده به آن خواهد رسید.

او توصیه کرد، واحد نجف آباد بر روی پروژه‌های پژوهشی با هدف مشخص و دست آوردی معین تمرکز کند. همچنین حضور استادان در صنعت، دانش فرا گرفته در کلاس‌های خود را با عمل تلفیق کرده تا کارآیی لازم را به همراه داشته باشد.

واشقانی گفت: واحد نجف آباد باید برای سایر واحدهای استان و کشور الگو باشد. همچنین واحد نجف آباد موفق‌ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تحصیلات تکمیلی است.

20104

کد خبر: 563382

وب گردی

وب گردی