پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش

نشست هم اندیشی شورای آموزش و پرورش شهر تهران با محوریت مباحث آسیب های اجتماعی با حضور فرماندار تهران ، معاون اجتماعی استانداری تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش شهر تهران در محل مدرسه صبح رویش (مجتمع خلاقیتی مهارتی کودکان کار )برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز این نشست که برای اولین بار در این مدرسه برگزار شد میزبان معاونین استانداری تهران و شمیرانات واعضای شواری شهر تهران و مدیران شهری و فرهنگی و نیز مقامات آموزش و پرورش تهران نیز بود تا به بررسی برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش بپردازند. در حاشیه این نشست کودکان کار و دانش آموزان این مدرسه با مشارکت و برگزاری نمایشگاهی از تابلوهای سرگذشت مدرسه و نیز صنایع دستی تولیدی دانش اموزان از این مسئولین میزبانی کردند.
بررسی راهکارهای مبارزه با آسیب های اجتماعی در مدارس تهران و نیز بررسی گزارشهای علمی و فکری معاونت اموزش ابتدایی و نیز تشریح گزارش کمی و کیفی معاونت آموزش ابتدایی درباره وضعیت معیشتی و تحصیلی کودکان کار، دو محور اصلی شورای مذکور بود.
در پایان جلسه مسئولین حاضر از نقاط مختلف مدرسه بازدید کردند و از روند بازسازی و شروع به کار و افتتاح اولین مدرسه کودکان کار ایران از مهرماه امسال آگاه شدند.
مجتمع خلاقیتی مهارتی صبح رویش اولین مدرسه مستقل و غیر دولتی کودکان کار در ایران است که در مهرماه 94 به همت جمعی از جوانان تهران به طور رسمی فعالیت آموزشی خود را در محله هرندی در جنوب تهران با مجوز وزارت آموزش و پرورش تهران آغاز کرد.

105105

کد خبر: 563392

وب گردی

وب گردی