موسسه «اس اند پی» از احتمال کاهش رتبه اعتبار اقتصادی انگلیس خبر داد

موسسه «استاندارد اند پورز» که از مهمترین موسسات تعیین رتبه اعتبار اقتصادی کشورها است، از احتمال کاهش رتبه اعتبار اقتصادی انگلیس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، «استاندارد اند پورز» در این باره اعلام کرد: تصمیم دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به برگزاری همه پرسی در خصوص خروج این کشور از اتحادیه اروپا ممکن است باعث شود رتبه اعتبار اقتصادی انگلیس یک درجه کاهش پیدا کند. رتبه اعتبار اقتصادی انگلیس در حال حاضر «سه آ» است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، اعلام این موضوع توسط موسسه «اس اند پی» در حالی است که صندوق بین المللی پول چندی پیش اعلام کرد این احتمال وجود دارد که برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس باعث شود دورنمای رشد اقتصادی این کشور آسیب ببیند.

«اس اند پی» همچنین در گزارش خود اعلام کرد: تاثیرات کلی ورود آوارگان به انگلیس برای اقتصاد این کشور طی ده سال گذشته، مثبت بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس، بخش های خدمات مالی، صادرات و اقتصاد این کشور را به طور کلی در معرض خطر قرار خواهد داد. به علاوه در صورتی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، این موضوع ممکن است توانایی این کشور را در تامین کسری بودجه خود با مشکل جدی روبرو کند.

همچنین بر اساس این گزارش، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است به نقش پوند انگلیس به عنوان یکی از ارزهای معتبر جهانی آسیب بزند.
در نهایت در گزارش «اس اند پی» پیش بینی شده است دولت انگلیس در نیمه نخست سال آینده با سایر اعضای اتحادیه اروپا در خصوص اصلاحات این اتحادیه به توافق دست پیدا خواهد کرد و بیشتر رای دهندگان انگلیسی در همه پرسی، با خروج این کشور از اتحادیه اروپا مخالفت خواهند کرد.

401401

کد خبر: 563513

وب گردی

وب گردی