حسین نقاشی: تشکل های دانشجویی به دموکراسی و محیط زیست آری بگویند

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: امروز باید یک فضای عمومی در کل تشکل ها داشته باشیم که 'آری به دموکراسی و محیط زیست و نه به فساد و تبعیض' باشد.

حسین نقاشی شامگاه سه شنبه در همایش دانشجویی «تحلیل نهضت دانشجویی پس از انقلاب» در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که به همت انجمن اسلامی این دانشگاه برگزار شده بود، گفت: باید به دموکراسی آری بگوییم، به خاطر آرمان های انقلاب تا بغض های سیاسی و اجتماعی ایجاد نشود و محیط زیست برای آنکه بتوانیم زندگی کنیم.
به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، وی با تاکید بر اینکه آری گفتن به دموکراسی و محیط زیست و نه گفتن به فساد و تبعیض جزء مهمترین اولویت هاست گفت: نقطه های مشترکی وجود دارد که تشکل های دانشجویی اصلاح طلب و اصولگرا می توانند کارگروه مشترک را برای آنها داشته باشند.
نقاشی گفت: در مردادماه 32 علیه دولت ملی محمد مصدق کودتایی از سوی عوامل داخلی متکی به پول، حمایت نظامی و لجستیک و متکی به دربار و به همراهی سازمان های جاسوسی آمریکا و بریتانیا شکل گرفت و دولت ملی و دموکراتیک مصدق که یکی از بزرگترین دستاوردهای آن ملی کردن صنعت نفت بود، سرنگون شد.
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران گفت: دولت مصدق استقلال و عزت را به ملت پس از سالها تحقیری که بریتانیا به عنوان استکبار پیر به کشور تحمیل کرده بود، داد.
وی ادامه داد: دولت مصدق اولین دولتی بود که اصول دموکراسی، آزادی بیان، آزادی مطبوعات و آزادی تجمعات را در این کشور پاس داشت.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: آن زمان شرایطی که در دانشکده فنی دانشگاه تهران و اعتراضی که در بطن جامعه عمومی و دانشگاه ها بود، اعتراض در جهت سلطه ستیزی و حمایت از دموکراسی خواهی ملت ایران بود که در تمام سال های بعد و تحولات بعدی کشور تا انقلاب اسلامی ایران ادامه یافت.
وی ادامه داد: در آن زمان حکومت که با کودتا، حمایت خارجی، استبداد رای، بستن رسانه ها، بستن دهان ها، بستن روزنامه ها، زندان کردن مخالفان، شکنجه و محرومیت احزاب و جریان های مخالف خود کار را به جایی رساند که هرگونه راه اصلاحی را بر روی خود بست و وقوع انقلاب در آن سال لاجرم بود.
نقاشی گفت: انقلاب اسلامی از سه مطالبه جدی برخوردار بود که مطالبه اول آزادی خواهی و دموکراسی خواهی است تا نظام پارلمانی در کشور وجود داشته باشد که کارگزاران نظام سیاسی نصب شوند، نقد شوند و در صورت نیاز به صورت مسالمت آمیز عزل شوند و آزادی های عمومی و فردی و آزادی های عمومی و فردی پاس داشته شود.
دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه تهران با بیان این که عنصر دوم در آرمان ها و مطالبات انقلاب مبارزه با تبعیض فقر و فساد بود گفت: رفع این موارد بی شک یکی از دیگر از آرمان های انقلاب است و اگر امروز کسی مقابل آن قرار گیرد و معتقد باشد وجود فقیر و غنی در جامعه امری طبیعی است و باید همانگونه که در سایر کشورها هست در کشور وجود داشته آرمان های انقلاب را متوجه نشده است.
وی بیان کرد: استقلال خواهی و سلطه ستیزی، آرمان دیگر انقلاب اسلامی بوده است و بی شک امام خمینی (ره)به عنوان رهبر سیاسی و معنوی این انقلاب، شهدای 16 آذر، دکتر مصدق، علی شریعتی ها، مفتح ها، بهشتی ها و مطهری ها بی شک به این آرمان ها معتقد بوده اند.
نقاشی افزود: در جای جای بیانیه ها و مصاحبه های امام راحل، اصل جمهوریت و اسلامیت به صورت روشنگرانه و روشنفکرانه تبلور یافته است.
وی گفت: یکی از رساترین پاسخ های امام درباره سئوالات مبنی بر جمهوری اسلامی این است که فرمودند جمهوری به همان معنایی که در همه جا هست و در کنار آن محتوای جمهوری ما، اسلامی است.
وی بیان کرد: باید توجه داشت که آرمان های انقلاب اسلامی چه بود و بر مدار کدام اسلام شکل گرفت آیا بر مدار اسلامی شکل گرفت که با آزادی بیان، آزادی فرهنگی و بیان انتقادات فکری و اعتقادی و سیاسی مخالف است؟
وی اظهار کرد: دموکراسی رعایت عدالت و انصاف برای آن است که انباشت بغض برای هیچکس پیش نیاید که فوران کند و تبدیل به نا آرامی شود.
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه شلوغ کاری در هر صورت بد است گفت: نباید جو را به هم زد اما وقتی یک اتفاقی می افتد باید دید که بغض را چه کسی بوجود آورده که منجر به شلوغ کاری و حرکتی همراه با تندی شده است.
ابراهیم اصغرزاده هم سخنران این همایش بود که سخنرانی وی لغو شد.
این برنامه به مناسبت روز دانشجو یک روز بعد از 16 آذر برگزار شد.

کد خبر: 563560

وب گردی

وب گردی