کار بزرگ شمشیربازان ایران در مسابقات جایزه بزرگ  آمریکا

روز نخست رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی آمریکا با کسب 5 پیروزی برای هر ملی‌پوش ایرانی همراه بود.

به گزارش ایسکانیوز، 162 شمشیرباز از 47 کشور جهان از روز جمعه (به وقت ایران)، دیدارهای خود در مسابقات جایزه بزرگ آمریکا را آغاز کردند تا با توجه به ضریب یک و نیم(1.5 )امتیاز این رقابت ها بتوانند بیشترین امتیاز المپیکی ممکن را کسب کرده و جایگاه خود را در رنکینگ جهانی برای به دست آوردن سهمیه المپیک بهبود ببخشند.

ایران در کنار چین، کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ از جمله کشورهای آسیایی شرکت کننده در مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ آمریکا و انتخابی المپیک است. مجتبی عابدینی، محمد رهبری و علی پاک دامن نمایندگان شمشیربازی اسلحه سابر ایران در این رقابت ها هستند که روز نخست را با موفقیت و ورود به جدول 64 نفره به پایان رساندند.

در چارچوب این مسابقات و در مرحله مقدماتی، مجتبی عابدینی موفق به کسب 5 پیروزی برابر نمایندگان کانادا، چین، ژاپن، انگلیس و ایتالیا شد و تنها مقابل حریفی از فرانسه متحمل شکست شد. با این عملکرد، عابدینی برای ورود به جدول 64 نفره در موقعیتی مشابه یک شمشیرباز از روسیه قرار گرفت.

در رقابت انتخابی میان مجتبی عابدینی و این بازیکن روس، شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان به برتری دست یافت و بدین ترتیب به جدول 64 نفره صعود کرد.

محمد رهبری دیگر شمشیرباز اعزامی ایران به مسابقات جایزه بزرگ آمریکا است که در مرحله مقدماتی این رقابت ها، نتایج فوق العاده‌ای مقابل حریفان خود کسب کرد.

وی در مصاف با نمایندگان مکزیک، ایرلند و آرژانتین با نتیجه مشابه 5 بر یک پیروز شد، مقابل شمشیرباز کشور میزبان 5 بر 2 به برتری دست یافت و نماینده لهستان را 5 بر صفر شکست داد.

رهبری با کسب این 5 پیروزی قاطع و تنها متحمل شدن یک شکست به طور مستقیم راهی جدول 64 نفره شد.

علی پاکدامن نیز در مرحله مقدماتی این رقابت ها مقابل حریفانی از یونان و آلمان 5 بر یک پیروز شد و حریفانی از رومانی و روسیه را به ترتیب با نتایج 5 بر 2 و 5 بر 3 شکست داد.

پاکدامن که در مرحله مقدماتی و در مصاف با ورزشکار کشور آمریکا نیز با نتیجه نزدیک 5 بر 4 شکست خورد، بعد از استراحت در جدول 128 نفره، مقابل شمشیرباز قدرتمند آلمانی در جدول 96 نفره مسابقات با نتیجه 15 بر 6 به برتری درست یافت و راهی جدول 64 نفره شد.

دیدارهای جدول 64 نفره مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ آمریکا در بوستون برگزار می شود و طی آن نمایندگان ایران مقابل حریفان خود قرار می گیرند.

604/601

کد خبر: 563714

وب گردی

وب گردی