مناسب سازی معابر با نظارت مستقیم معلولان اجرایی شد

شهردار منطقه 11 تهران گفت: مناسب سازی معابر برای معلولان با هدف ارتقای کیفیت زندگی وافزایش مشارکت اجتماعی تمام افراد جامعه با نظارت مستقیم نماینده کانون معلولان در معابر سطح منطقه آغاز شده است.

ایسکانیوز : نصراله آبادیان ؛ مناسب سازی محیط شهری و مسکونی معلولان که از محله های ناحیه 4 این منطقه آغاز شده است ؛ به عنوان یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی برای تمامی افراد جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت؛ با نظارت مستقیم و مشارکت نماینده کانون معلولان منطقه برنامه ریزی و اجرایی شده است .

به گفته شهردار منطقه 11 تمام شهروندان باید قادر باشند در سطح شهر اعم از اماکن و معابر عمومی بدون مانع و خطر تردد کرده و به فعالیت های روزمره خود بپردازند.

آبادیان با تأکید بر رعایت استاندارهای سازمانی و اجرایی در این خصوص افزود: به منظور این که مناسب سازی معابر با اعمال نظر مستقیم معلولان ،افزایش بهره وری و ایجاد مشارکت های سازنده انجام شود ؛ ضمن تشکیل کمیته رسیدگی به مشکلات معلولین در ناحیه 4 ؛ نماینده کانون معلولان محلات منطقه 11 که 438 نفر از شهروندان معلول عضو آن هستند ؛ برای نخستین بار به عنوان مشاور پیمانکار مناسب سازی معابر منصوب شد تا بالاترین کیفیت و رضایتمندی را بر اساس نیازهای معلولین ساکن در محله های جنوبی این منطقه به دست آوریم.

او این اقدام را واسپاری مدیریت و ارائه خدمات تخصصی به خود معلولین دانست و گفت: تمرکز اجرای این طرح ؛مسیرهای تردد معلولان از منازل به دسترسی های عمومی و شهری ،معابر پیاده روها وپل های ارتباطی بر اساس استانداردهای سازمانی است.

شایان ذکراست پیش از این نیز به منظور جلب توجه عموم مردم به تردد شهروندان معلول در سطح شهر و جذب ایده های آنان برای مناسب سازی معابر ، فراخوان جشنواره عکاسی مردمی و حرفه ای با موضوع تردد معلولین در سطح شهر از سوی شهرداری منطقه 11 به اطلاع عموم رسیده است.

شهردار منطقه 11 ضمن اشاره به برگزاری جشنواره عکاسی با موضوع تردد معلولین گفت: این جشنواره در 2 موضوع "تردد معلولین در گذرگاه های شهری" و "تردد معلولان در اماکن دولتی و عمومی از جمله کتابخانه ها و مراکز درمانی و ... " برگزار خواهد شد و علاقمندان به هنر عکاسی در بخش مردمی و حرفه ای می توانند آثار خود را تا نیمه دی ماه به دبیرخانه این جشنواره به نشانی ایمیل kanoonmaloulan11@gmail.com و یا www.artonlines.com/km11 ارسال کنند.

105105

کد خبر: 563742

وب گردی

وب گردی