نهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» افتتاح شد

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از صبح امروز (یکشنبه 22 آذرماه 94) در سینما فلسطین آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر جشنواره ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، در پیامی خطاب به جامعه سینمای مستند و علاقمندان فرهیخته‌ی این گونه‌ی سینمایی اظهار داشت: «سینمای مستند، سینمای آگاهی است و هر چه میل جامعه به توسعه و پیشرفت بیشتر باشد، توجه به سینمای مستند، جدی‌تر و فراگیرتر است. سینمای مستند، چشم بینای جامعه‌ی خویش است؛ می‌بیند و می‌نمایاند تا کاستی‌ها و نقص‌ها به راستی‌ها و حُسن‌ها بدل شود. گاه تلخ است و گاه شیرین، اما هر چه هست تصویری است بی‌پیرایه از ما، جامعه‌ ما و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم.»
وی ادامه داد: «سینمای مستند فصل مشترک هنر، اندیشه و دغدغه است؛ دغدغه‌ی ‌زیستی شایسته‌تر و فهمی دقیق‌تر و بهتر از زندگی. فیلم مستند فراتر از حوزه سینما و هنر، نسبتی نزدیک‌تر با فرهنگ به معنای عام آن دارد، به طوری‌که امروزه هیچ تعمیق یا تغییری در جامعه بی‌مدد فیلم مستند متصور نیست و بی‌جا نیست اگر سینمای مستند را کارآمدترین عنصر فرهنگ در روزگار خود بدانیم. آن‌ها که در این حوزه عمر می‌گذرانند شایسته تقدیر و تکریمند، چرا که اهالی اندیشه و فرهنگ‌اند.»
طباطبایی‌نژاد در پایان گفت: «سینماحقیقت» ضمن پاسداشت همه فعالان سینمای مستند فرصتی فراهم آورده است تا سعی سال و سالیان مستندسازان عزیز کشورمان در کنار مستند‌های مطرح جهان، در معرض تماشا و قضاوت اهل نظر قرار گیرد. سعادت و سرافرازی خانواده نجیب سینمای مستند را از خداوند متعال خواستارم.»

گفتنی است: نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت از ساعت 9:30 صبح تا 23 شب روزهای 22 تا 28 آذرماه 94، در سینما فلسطین و سینما سپیده پذیرای عموم علاقمندان سینمای مستند خواهد بود تا 237 فیلم مستند منتخب ایرانی و خارجی به رؤیت دوستداران این گونه‌ی سینمایی درآید. حضور در این جشنواره برای عموم آزاد و رایگان است.
503502

کد خبر: 563744

وب گردی

وب گردی