معاون مدیرکل توسعه فناوری-ارتباط باصنعت و کارآفرینی: یکی از عوامل موثر در توسعه کارآفرین، رسیدن به نسل سوم دانشگاه ها است

معاون مدیرکل توسعه فناوری-ارتباط باصنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:یکی از عوامل موثر در توسعه کارآفرینی توجه به نظام آموزشی و رسیدن به نسل سوم آموزشی است و این همان تبدیل علم به ثروت است.

عبدالله محمدی معاون مدیرکل توسعه فناوری-ارتباط باصنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره برگزیدگان پژوهش، فناوری، کارآفرینان برتر و منتخبان خراسان شمالی که با حضور مسئولین استانی و دانشگاهی در سالن فرهیختگان واحد بجنورد برگزار شد گفت: یکی از عوامل موثر در توسعه کارآفرینی توجه به نظام آموزشی است و این همان تبدیل علم به ثروت است.

محمدی عنوان کرد: برای تبدیل علم به ثروت بایستی نظام آموزشی تغییر یابد؛ به عبارتی رسالت مهم دانشگاه ها گذر از نسل اول و دوم دانشگاه ها یعنی آموزش و پژوهش و رسیدن به نسل سوم دانشگاه ها یعنی تربیت دانش آموختگان کارآفرین است زیرا دانش آموختگان بعد از اتمام دوره تحصیلات خود وارد جامعه خواهند شد و با بحران اشتغال مواجه می شوند.

معاون مدیرکل توسعه فناوری-ارتباط باصنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: پویایی و بالندگی جامعه مرهون افراد ریسک پذیر جامعه می باشد زیرا افرادی که ریسک پذیر هستند و خود را وارد عرصه های چالشی می کنند افراد بسیار ارزشمندی هستند.

محمدی با اشاره به پتانسیل خوب خراسان شمالی در عرصه های گوناگون گفت: استان خراسان شمالی در عرصه های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی از پتانسیل خوبی برخوردار است که می تواند با کمک و یاری رسانی به دانشگاه‌ها در پویایی و بالندگی جامعه موثر باشد.

محمدی با اشاره به برخی اقدامات و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی است که ساختار مردم نهادی دارد و در سالهای اخیر با اقداماتی از جمله راه اندازی کمیته توسعه و فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گسترش تحصیلات تکمیلی به منظور ارتباط با صنعت توانسته است وارد عرصه های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی شود.

محمدی افزود: از مجموع ۲۰۳مرکز رشد موجود در کل کشور، حدود یک سوم مراکز رشد یعنی71 مرکز متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اظهار کرد: اولین پارک علم و فناوری خصوصی در سطح کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی و با تلاش این دانشگاه نمایندگی این پارک در تمام استان‌های کشور راه اندازی خواهد شد که با راه اندازی آن می توان از افرادی خلاق و نوآور علمی و پژوهشی حمایت کرد.

محمدی با اشاره به حمایت مسئولین استانی از جمله استاندار گفت: راه اندازی شهرک فناوری آزاد (شفا )در تمام واحدهای دانشگاهی کشور نیز مستلزم حمایت مسئولین به ویژه استانداران است.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاهی،دستگاه های اجرایی، واحد فناور برتر کارآفرینان برتر دانشگاهی و استانی و غرفه داران برتر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و منتخبین ایده های برتر، مسابقه کتابخوانی و مسابقه تدوین طرح کسب و کار با اهداء تندیس، لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

20101

کد خبر: 563884

وب گردی

وب گردی