خداحافظی با محلول نمک برای یخ‌زدایی جاده‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌های کشور گفت: امسال از محلول جدیدتری برای یخ‌زدایی و برف‌روبی در سطح جاده‌ها استفاده می‌شود که طبق آزمایش‌های انجام شده، کمترین میزان خسارت روی آسفالت دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، داود کشاورزیان صبح امروز در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی پلیس راهور که در پیست آبعلی برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: برای جلوگیری از تخریب جاده ها سعی کرده ایم دیگر از محلول نمک برای برف‌روبی و یخ‌زدایی جاده ها استفاده نکنیم. از این رو، با همکاری واحدهای دانشگاهی استفاده از محلول جدیدی که کمترین آسیب را به سطح جاده ها وارد می کند، در اختیار واحدهای راهداری قرار گرفته تا در صورت نیاز از این محلول برای پاکسازی سطح معابر استفاده شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه با اشاره به اینکه عامل اصلی انسداد در جاده ها عدم رعایت کاربران از زنجیر چرخ است، گفت: انتظار ما از رانندگان این است که با توجه به زمستان زودهنگام امسال با تجهیزات کامل و زنجیر چرخ در جاده ها تردد کنند و از پلیس راه نیز درخواست می کنیم قطعا جلوی اتوبوس‌ها و خودروهایی که از زنجیر چرخ استفاده نمی کنند را بگیرند.

معاون وزیر راه گفت: ۶۲۰ هزار راهدارخانه، ۱۵۰۰ ایستگاه راهداری، ۹۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات، ۱۴ هزار و ۸۰۰ نیرو برای خدمت‌رسانی به مردم در طرح زمستانی راهداری حاضر هستند و بزرگترین معضل برای جلوگیری از گرفتار شدن خودروها در معابر و گردنه‌های برف‌گیر، عدم استفاده رانندگان از زنجیر چرخ است.

کشاورزیان به رانندگان توصیه کرد: قبل از حرکت در مسیرها و به ویژه گردنه های برف گیر، حتما از وضعیت راه ها با خبر شده و نسبت به تردد در مسیرها و گردنه ها اقدام کنند. از این رو، علاوه بر اطلاعات مفیدی که در سایت راهبر ۱۲۰ وجود دارد، وضعیت راه ها در سایت ۱۴۰.ir نیز وجود دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌های کشور گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته عملیات راهداری زمستانی زودتر از موعد مقرر آزاد شده و امیدواریم با همکاری مردم زمستان ایمنی را پیش رو داشته باشیم.

20102

کد خبر: 564044

وب گردی

وب گردی