رئیس شورای رقابت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در دستور کار این شورا

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارد، گفت: این موضوع در جلسات آینده شورای رقابت در دستور کار قرار می گیرد تا تصمیم بگیریم چه کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، رضا شیوا، در حاشیه دومین همایش ملی بهبود محیط کسب و کار، افزود: اعتقاد داریم آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خوب است به شرط آنکه بسترهای لازم آن فراهم باشد یعنی عرضه و تقاضا متعادل باشد، اما متاسفانه در حمل و نقل هوایی این اتفاق نیفتاد.

وی،گفت: ما معتقدیم که این کار باید در خطوطی اتفاق می افتاد که در آن خطوط تعداد قابل توجهی هواپیما و شرکت های متعدد وجود داشته باشد، اما وقتی که در یک خط فقط یک شرکت هواپیمایی فعال باشد، معلوم است که این آزادسازی قیمت ها به افزایش قیمت منجر خواهد شد.

وی، گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما نباید برای جبران انباشت زیان های گذشته باشد و این درست نیست بلکه باید در جهت افزایش خدمات و کیفیت بهتر باشد.

شیوا، در پاسخ به سوالی درباره قیمت گذاری جدید خودرو در شورای رقابت هم گفت: بحث خودرو در مسیری افتاده که به دستورالعمل جدیدی نیاز ندارد.

وی، گفت: فعلا بحث خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد و خودروسازان با وام های داده شده مقداری کارشان رونق پیدا کرده است.

وی، افزود: وظیفه شورای رقابت نظارت بر ضوابط قیمت گذاری و تعرفه و دخالت در بازارهایی که در آن بازار رقابتی وجود نداشته باشد.

401401

کد خبر: 564063

وب گردی

وب گردی