آنفلوانزا چه کسانی را می‌کشد؟نوزادان ،افراد مسن و بیماران قلبی ریوی درمعرض خطر

رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور در پی مرگ تعدادی ازهموطنان براثرابتلا به آنفولانزا توصیه های مهمی دراین باره ارایه کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور، بهترین راه مقابله با آنفولانزا را رعایت اصول بهداشت، شستشوی مداوم دست ها؛ رعایت فاصله از بیماران مبتلا به آنفولانزا و در صورت ابتلا به بیماری استفاده از ماسک برای بیماران را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

او ادامه داد: در واقع امکان دارد با هر بار سرفه و عطسه میکروب و ویروس در هوا پخش شود بنابراین باید مراقب بود تا هنگام عطسه استفاده از دستمال نیز فراموش نشود.

او توصیه کرد: اگر مسافری تازه از سفر کشورهای اطراف رسیده و دچار سرماخوردگی و ناراحتی های تنفسی شده به طور حتم باید به پزشک مراجعه کند.ضمن این که افراد مُسن و دارای بیماری های مزمن جهت استفاده از واکسن آنفولانزا نیز باید به پزشک مراجعه نمایند.

خسرونیا تأکید کرد: افراد مبتلا نباید درمان های خودسرانه داشته باشند بلکه درصورت بروز آنفولانزا باید به پزشک مراجعه نمایند، این در حالیست که خطر مرگ ومیر در افرادی که سن شان بالا رفته و دچار بیماری مزمن هستندبیشتر است که بدون شک باید مراقبت بیشتری نمایند.

اوهشدار داد: بنابراین در افراد سن بالا، نوزادان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی نیز در صورت ابتلا به آنفولانزا و عدم درمان به موقع توسط پزشک، خطر مرگ و میر بیشتر دیده می شود.

105105

کد خبر: 564096

وب گردی

وب گردی